Alla inlägg under oktober 2010

Av Birgitta - 25 oktober 2010 04:19

Tiden svischar iväg när man har trevligt.  Nu är det snart dags att bege sig hem till vintern igen.

Värmen här har varit välgörande. Idag har jag mått så bra, så bra.

Fortfarande är nätterna värst. Förstår inte riktigt varför det är så? Kanske äter vi för sena middagar så att det jag dricker inte hinner rinna igenom innan det är dags att krypa i säng...  Flera nätter i rad nu har jag sprungit på toa varje halvtimme fram till ca två-tiden. Sedan lugnar det ner sig.

Vaknar med lite småmolvärk - men den släpper efter mitt stora vattenglas och sedan har dagarna  varit toppenbra.

Under långa stunder glömmer jag nästan bort att jag är en uretrit-kärring. 

Och det är jag inte bortskämd med.......

Av Birgitta - 24 oktober 2010 05:28

Den här lördagen har varit en riktigt bra dag.

Inga smärtor.

Inga trängningar.

Inga kramper.

Klarade en lång bilresa utan Detrusitol.


Känns så bra, så bra.


Av någon märklig anledning har nätterna varit värre än dagarna den senaste tiden. De senaste två nätterna har jag tvingats på toa alldeles för ofta för att det ska vara kul. Jag hoppas verkligen att det mönstret spräcks i natt.




Av Birgitta - 23 oktober 2010 04:15

Denna fredag har varit en riktigt bra dag ur uretrit-synpunkt.


Vi lamnade Austin vid 9-tiden, i osregn, och styrde kosan soderut till Corpus Christi - dar solen stralade nar vi kom fram.

Och jag tog en Detrusitol SR en stund innan bilresan. Och klarade den galant!!


Jag ar verkligen glad att jag antligen fatt veta (tagit reda pa.....) att jag inte behover vara orolig for det lakemedlet. Jag kommer inte att ata det konstant, men just vid sadana tillfallen nar jag MASTE klara mig en langre stund utan toalett - da ar det jattebra att kunna styra detta med en liten bla kapsel.


Hela dagen har dessutom varit smartfri - sa mitt humor ar pa topp.


Sitter vid hotellets 'guest computer' och plitar ihop detta utan tillgang till vart svenska alfabet - ber om ursakt for det.  Har just kommit tillbaka efter att ha atit en liten middag och nu ar det snart dags att krypa i sang. I morgon vantar en tuff golfrunda pa en bana som ligger pa en langsmal o alldeles utanfor - i gulfen. On ar alldeles platt och det kommer att blasa rejalt sa bollarna kommer att flyga at alla mojliga hall....

Sedan vander vi kosan tillbaka tlll Houston.

Av Birgitta - 22 oktober 2010 16:02

Detrusitolet fungerade!

Jag blev inte den forsta som bad om en toapaus i gar.....


Jobbig natt dock - men det blir val battre.


I Austin ar det just nu regnstorm..... Men vi drar ner till kusten dar forhoppningsvis solen skiner.

Av Birgitta - 21 oktober 2010 18:59

Klockan är 11:59 - och nu ska vi bara äta lite lunch innan vi drar iväg på vår lilla rundresa.

Jag tror jag kommer att klara mig bra utan Detrusitolet - kroppen mår bättre idag än den gjorde för några dagar sedan när jag satt här och var orolig för den långa bilturen.


Jag t o m sover ganska bra på nätterna. Två toa-besök - helt OK och klart godkänt. Vet inte vad det var för fånig dipp som orsakade den hemska natten när jag var uppe minst 10 gånger.  Då var jag riktigt ynklig.


Det kanske är värmen som gör att jag mår bättre??

Av Birgitta - 20 oktober 2010 14:36

När jag satte på mobilen för drygt en timme sedan trillade det in ett MMS från våra vänner i Rättvik. En bild som visar att nu har snön kommit......

Och här sitter vi, M och jag, nere i varma södern och njuter av sol och värme.

Våra kroppar mår så bra av det varma vädret, M med sin dåliga rygg och jag med mitt trassliga urinrör.

Igår skötte sig faktiskt mitt urinrör riktigt bra. Jag nästan glömde bort mina bekymmer under korta perioder.

Sen vaknar jag med samma gamla smärta - men jag håller på att hantera den genom att stjälpa i mig vatten. En av mina stående kurer......

I morgon, torsdag. ska vi ut på en liten rundresa och jag bävar lite. Det kommer att bli en del bilkörning ooch jag vill verkligen inte tvinga alla att stanna på bensinmackar en gång i timmen bara för att mitt urinrör stökar.

Men - jag ska faktiskt ladda med Detrusitol innan resan - det kommer att bli en bra test på om medlet håller det den lovar: att minska trängningarna.


Egentligen är det inte klokt med alla piller jag släpar på. Med mig på denna resa har jag två små necessärer fullproppade med Naproxen, Xatral, Membrasin, Detrusitol, Tradolan, Alvedon, Betapred, Vagifem. Plus ögondroppar och ögonsalva i fall det skulle behövas.  Ett helt apotek!!!!

Det är bara skrutt med mig......................


Dagens korta utflykt kommer att gå ner till Galveston. Där har dom en jättefin golfbana! Med mycket vatten som man kan slå bort bollarna i......

Av Birgitta - 19 oktober 2010 14:08

Jag har skrivit om det på www.uretrit.se

Jag har skrivit om det i bloggen.

Jag har uppmanat andra.

Men glömmer det själv.

Vikten av att dricka ordentligt med vatten........

Jag är visserligen gammal som gatan - men jag borde lärt mig vid det här laget.


Igår natt fattade jag äntligen att bristen på vatten kunde vara en bidragande orsak till mina smärtor - så igår drack jag massor hela dagen och faktum är att i natt har jag sovit bättre, och nu har jag mindre ont.


När jag är hemma och är inne i mina vanliga rutiner då kommer det här med vattendrickandet automtiskt. Det är det första jag gör på morgonen: dricker två stora glas vatten och minst en stor kaffemugg.

När man är borta hamnar dom vanliga rutinerna i träda - och man beter sig annorlunda.

Men - nu är det ändring på gång. Nu sitter jag här med ett jättestort vattenglas bredvid mig.

Sedan vet jag ju inte hur mycket de två doserna av cortison-piller jag hällde i mig har del i att jag mår bättre. Men så är det ju hela tiden. Man vet ibland inte varför man blir sämre - eller varför man helt plötsligt blir bättre.


Igår eftermiddag ägnade vi en del tid till shopping. Här finns en del roliga affärer att vandra runt i. Bl a en skoaffär som heter DSW. Den är stor som en fotbollsplan och är som en stor Outlet med kvalitetsskor, dvs ganska bra priser. Där gick jag runt minst en timme i går och ¨dreglade¨. Och kom hem med två par skor, ett par sandaler och ett par mjuka loafers.


Av Birgitta - 18 oktober 2010 08:20

Där jag befinner mig är klockan just nu 01:20.

Jag borde ligga i sängen och sova, men vaknade för en stund sedan av dom välbekanta smärtorna. Och det gick bara inte att somna om.

Ändå tog jag en Tradolan när jag kröp i säng för några timmar sedan.


Börjat bli smått desperat, faktiskt.


Kanske dricker jag för lite om dagarna, här är ju rätt varmt. Kanske är det bara ett rejält uretrit-skov jag hamnat i.


Jag känner mig så maktlös. Tycker att jag petar i mig både det ena och det andra - men ändå trycker, tränger och smärtar det mer eller mindre hela tiden.


Jag undrar om jag ska betala för en omgång gepan-behandlingar till när jag kommer hem?? Jag fick ju fyra behandlingar i början av sommmaren - och hela juli och augusti och halva september mådde jag ganska bra. Kanske  behöver jag minst fyra till?

Eller - ska jag be om en omgång Dermovat-behandlingar? Jag fick ju en för en vecka sedan, men det verkar ju inte räcka. Borde kanske lägga upp en ordentlig behandlingsplan?


Jag vet faktiskt inte vilket som är bäst. Jag vet bara att jag just nu är oerhört trött på att hela tiden ha mer eller mindre ont i mitt urinrör och min urinblåsa.........



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards