Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Fredag 8 juli 2016

Av Birgitta - 8 juli 2016 08:31

Idag är det prick två veckor sedan som jag började med C-vitaminet.

Och - jubel och fröjd - jag är fortfarande bra.

RIKTIGT BRA!

Inte ett uns av uretritsmärta.  Kan känna av mitt gamla kallbrandsmyom ibland, dvs fantomsmärtorna, men urinröret är mjukt och skönt som bomull.

Får nästan nypa mig i armen.

Har t o m vågat mig ner i poolen på vår gård tillsammans med barnbarnen som är på besök.

Fortsätter äta samma dos C-vitamin, dvs 3 gr/dag och det kommer jag nog att fortsätta med länge. Och alla mina andra mediciner också.

Vill ännu inte ropa något 'HEJ' - men fortsätter det så här är jag lycklig.


Men bara för att det verkar hjälpa mig kanske det inte hjälper alla andra. Carina skrev i en kommentar att just Askorbinsyra - den renaste formen av C-vitamin som jag ska köpa när jag kommer till Sverige - är det som triggar hennes uretrit-skov.....


Pratade med min läkares sköterska igår och hon berättade om en mer eller mindre desperat kvinna (vi har alla varit där) som hon hade rekommenderat att testa C-vitamin. Kvinnan hade tryckt i sig ett helt rör!!! Och det hade hjälpt!

Vet inte om det var ett rör med brustabletter - för det är INGET jag rekommenderar. Kan vara alldeles för frätande på magen......

När jag för två veckor sedan berättade för sköterskan om den artikel jag läst om C-vitamin sa hon just detta: det bästa är nog att ta en sked ren askorbinsyra - det man inte ska göra är att ta för många brustabletter. I alla fall inte i längden.


Det ironiska just nu är att trots detta intag av C.vitamin har jag blivit DUNDERFÖRKYLD!! Mitt i varma sommaren!!!

Ont i halsen, hostar och skräller, kan knappt prata.

Gissa om jag är glad att jag inte har ont i urinröret - för att hosta då är riktigt jobbigt......





 
 
Ingegerd

Ingegerd

14 juli 2016 10:06

Men så underbart..jag köpte c-vitamin i brusform, men jag har inte tagit nån kom på jag med att magen kan må dåligt av det. Får köpa tabletter istället. Trist med förkylningen =(

http://www.ninni.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards