Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Måndag 8 augusti 2016

Av Birgitta - 8 augusti 2016 08:05

I ca 1½ vecka varade mitt uretritt-fria liv denna gång. I går eftermiddag började jag ana att ett skov var på gång, men inte alls lika kraftigt som förra gången.

Det är intressant hur man lär känna sin kropp och kan känna igen olika typer av smärta.  Det som hände igår var att jag helt plötsligt fick 'trängningar', dvs blev kissnödig ca en gång i halvtimmen, plus en dunkel molvärk rakt in i underlivet. Inte i urinröret.

Och inte heller gjorde det ONT att gå på toaletten - jag bara var tvungen att gå OFTA.

Tänkte att jag denna gång skulle mota Olle i grind direkt så i går kväll sprutade jag in en dos Dermovat i urinröret.

Vet dock inte hur mycket nytta det hann göra för efter ca 20 minuter var jag bara TVUNGEN gå på toa - och så höll det på till ca 03:30 i natt.

Men - nu känns det bättre!!!!

Inga smärtor - och toabesöken har också lugnat ner sig - sov riktigt bra nu på morgonen.


Kanske hann Dermovaten göra lite nytta i alla fall.


Jag är riktigt stolt att jag fixar att behandla mig själv.   Förra tisdagen när jag fick min Uracyst-installation på Rättviks Vårdcentral så pratade vi en del om att vissa människor - både män och kvinnor - tvingas tappa sig själva med kateter flera gånger varje dag. Sköterskan berättade om en 80+-kvinna som fixade det lätt som en plätt.

Sköterskan föreslog t o m att jag skulle lära mig spruta in Uracyst på mig själv....... men jag vet inte..... 

Hennes motivation: tänk vilken frihet Birgitta - du kan fixa det när och var som helst....

Och visst, det har hon rätt i - men som sagt - vet inte riktigt.....

Får nog fundera ordentligt på det.


Nu njuter jag av att inte känna av min uretrit. Så skönt kunna röra sig obehindrat igen.

 
 
Ingen bild

Margareta

14 augusti 2016 18:02

Hej!
Duktig du är som fixar din behandling själv. Håller med om att det blir en större frihet. Tråkigt att du inte får vara fri från uretriten lite längre. Som sagt så har jag varit bättre en längre tid. Börjar ana att det är något i görningen igen. Har också lärt mig att spruta in kortison i urinröret men jag tycker att det är lite bökigt men men. Jag tror som dig att när man börjar ana att det är något på gång som t ex börjar bli kissnöding lite mer än vanligt så är det nog klokt att behandla då, man bromsar kanske skovet lite. Ha det gott. Hälsn/Margareta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards