Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Lördag 17 september 2016

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner.

Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några timmar en förmiddag när det kom några droppar regn.


Men - det absolut bästa är att min kropp betett sig som om den aldrig hört ordet uretrit.......


Inte den minsta antydning till smärta, trängningar, obehag under dessa dagar. Vi har t o m åkt buss i 3 timmar - och det var inte jag som till sist ville ha 'kiss-paus'!!!!   WOW!!


Det kom ett skov farande veckan innan vi skulle åka. Hade några jobbiga dagar/nätter, men körde en Betapred-kur ganska snabbt, så det gick över på tre dagar. I vanliga fall när skoven kommer brukar jag vänta länge innan jag börjar med cortisonet.   Kanske, kanske går det över av sig själv.....

Men den här gången satte jag igång direkt. Just för att vi hade denna resa inplanerad. Och för att det var 1½ månad sedan förra Betapred-omgången.

Och det gjorde susen.

Jag brukar undvika denna typ av gruppresor, just för att jag aldrig vet hur jag mår. Kan jag gå? Kan jag vara social? Måste bussen stanna en gång i halvtimmen för min skull?? (har hänt...... så jag vet hur det kan vara)


Men inget av detta trista inträffade. Jag har mått förträffligt hela tiden - och är så glad.


Varför skovet veckan innan kom vet jag däremot inte. Denna gång hade jag inte badat i någon pool. Inte blivit kall. Inte ätit något konstigt.

Märklig kropp man har.

Nu ska jag njuta så länge det varar denna gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Av Birgitta - 8 augusti 2016 08:05

I ca 1½ vecka varade mitt uretritt-fria liv denna gång. I går eftermiddag började jag ana att ett skov var på gång, men inte alls lika kraftigt som förra gången. Det är intressant hur man lär känna sin kropp och kan känna igen olika typer av smärta...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards