Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Onsdag 31 augusti 2016

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag!

Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kantareller och blodriskor i år.

Min OBH Nordica svamptork har verkligen gått varm i sommar.


Min kropp mår utmärkt, och har så gjort i snart TVÅ veckor!!!


Det elaka skovet som startade den 21 juli tog det nästan tre veckor att bli av med helt och hållet.

Träffade min läkare för drygt en vecka sedan och vi konstaterade att det som triggade skovet med all sannolikhet var den timme jag tillbringade i simhallen/poolen med barnbarnen dagen innan eländet började.

Då hade jag ju varit helt symptomfri länge, länge och trodde/hoppades att jag skulle klara ett pool-besök. Vi (M och jag) var barnvakter en vecka medan föräldrarna jobbade och barnen (6 och 8 år) ÄLSKAR att bada - så på deras önskelista stod ett besök i Rättviks simhall.

Kul hade dom/vi - men jag ska helt klart INTE tillbringa en timme i en pool.....

Enligt min läkare är det kloret som är boven.....  Bada i hav och sjö - eller pool renat på annat sätt än med klor - är tydligen mindre riskfyllt. Jag har alltid trott att det är det kalla vattnet som är boven. Och att den största risken är att få en infektion.

Egentligen spelar det kanske ingen roll vad som agerar trigger - jag ska undvika poolbad. Ett kort dopp kanske är OK - med byte av baddräkt direkt. Plaska runt i en timme ska jag inte - det har jag lärt mig denna sommar.

Trist är det - jag tycker om att simma. Men jag tycker ännu mer om att vara smärtfri, så valet är lätt.


Kan inte låta bli att lägga ut några svampbilder. Det här är lycka!!!!


   




 
 
Ingegerd

Ingegerd

1 september 2016 09:58

Åhh va svamp..önskar att jag kunde hitta svamp, men det är jag urusel på =) Härligt att du är besvärsfri nu..där ser man är det klor som är boven. Ja valet är ju enkelt såklart. Själv har jag klarat mig hela sommaren. har haft lite känningar men då har jag gått till min healer och fått nya frön..funkar så bra. Ha det så bra =)

http://www.ninni.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 8 augusti 2016 08:05

I ca 1½ vecka varade mitt uretritt-fria liv denna gång. I går eftermiddag började jag ana att ett skov var på gång, men inte alls lika kraftigt som förra gången. Det är intressant hur man lär känna sin kropp och kan känna igen olika typer av smärta...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards