Alla inlägg under april 2013

Av Birgitta - 6 april 2013 07:38

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något här - och t o m länge sedan jag överhuvudtaget var inne på min blogg.


Här kommer en liten statusrapportering om min uretrit: läget är oförändrat, dvs jag lever i någon slags två-veckors tillvaro.

Jag är nästan helt symptomfri under två veckor (i bästa fall) sedan kommer ett skov farande, jag tar mina Betapred doser - och skovet försvinner.

Det är nästan så att jag börjar planera min tillvaro efter dessa skov. Vet ungefär när jag är rörlig och när jag inte kommer att vara det.

Äter min Arcoxia, och min Membrasin - och min Xatral. Xatralen är ju kramplösande och jag tänkte att nu när jag för det mesta mår så pass bra och väldigt sällan känner av några kramper så kanske jag skulle kunna sluta med den - och min läkare tyckte att jag skulle testa det.

Vilket jag gjorde för ca två veckor sedan. Ingen bra idé! Krampen satt som en smäck nästa dag - så det blev bara en dags uppehåll. Däremot skrev hon ut en svagare variant av ett motsvarande läkemedel som jag ska testa när jag får slut på mina Xatralpiller. Om jag vågar.....


Vi (M och jag) har beslutat undvika den kalla vintern så mycket som möjligt så under detta första kvartal av 2013 har vi varit större delen av tiden nere i Portugal. Vi hyr en liten lägenhet här och även om det inte är någon 30-gradig Thailandvärme (som nästan är för varmt för mig...) så är det i alla fall inga minusgrader, ingen snömodd, inga isgator att halka fram på. Jag behöver inte kränga på mig några mamelucker eller termobyxor när jag ska gå ut för att inte bli kall om rumpan.

Lite regnigt har det varit denna vinter - extra regnigt säger dom som bor här - men det går att spela golf, och promenera utmed havet. Inte fel sätt att avnjuta sin pensionärstillvaro på.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards