Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Birgitta - 31 oktober 2010 20:48

När jag satt och skrev min blogg i natt så trodde jag att det värsta var över för denna gång - men tji fick jag.


Jag kom i säng vid 01:30-tiden (på min värmedyna) och bara efter ca 15 minuter anfölls jag av den gamla välbekanta smärtan. Vid två-tiden stod jag inte ut längre utan klev upp, hoppade i min röda morgonrock, hällde upp ett STORT glas vatten - och satte mig vid PC'n.  Funderade på vad jag skulle kunna ägna mig åt för att hålla tankarna borta från smärtan. Alldeles klarvaken var jag dessutom.

Det blev www.svt.se och SVT Play. Tittade igenom samtliga hittills sända Robins - sex program på ca 30 minuter var... Då fick jag i alla fall skratta emellanåt.

Och så drack jag mycket vatten, många påfyllningar blev det. Fick för mig att jag skulle försöka skölja bort smärtan.

Det märkliga var att de trängningar som rivit i kroppen hela kvällen - dom var borta. Kvar var bara en genomträngande smärta. Tänk om jag kunde förstå mekanismerna bakom dessa svängningar mellan smärta och trängningar.


Jag fattade ett beslut där i natt: nu måste jag verkligen se till att få en ordentlig plan för cortison-behandlingar. Inte bara ett eller annat tillfälle - utan ett antal inplanerade, ganska tätt. Och som jag inte avbokar bara för att jag råkar ha en bra dag. Det måste  gå att bryta detta mönster som jag hamnat i: antingen smärta, eller trängningar, eller både-och - mer eller mindre dagligen.

Jag är trött och less på detta nu.


Framåt fem-tiden började smärtan klinga av, och tröttheten kom inrullande så jag kröp än en gång i säng och lyckades sova några timmar.

Och - peppar, peppar - den här dagen har varit ganska OK. Inte toppen, men OK.


Men - jag ska hålla mitt löfte till mig själv: i morgon bitti ringer jag min läkare och bokar in en tid snarast möjligt.

Av Birgitta - 31 oktober 2010 01:03

Nu har våra gäster gett sig iväg. Det var fantastiskt roligt att träffa dom och maten fick godkänt.

Men - vad är det egentligen för fel med mig??? Fast det vet jag ju - men ändå...


Smärtorna jag klagade på i morse satt i hela dagen så framåt aftonen tog jag en dos Betapred - tänkte att smärtorna skulle ge med sig. Det är ju liksom litet jobbigt att vara trevlig om man har för mycket ont i kroppen.

Och smärtorna klingade av - men istället kom dunderträngningarna. Och då menar jag DUNDERTRÄNGNINGAR!!!!


Jag höll på att bli galen. Jag har nog besökt vårt hemlighus en gång i halvtimmen HELA KVÄLLEN.  Varför blir det så??? Så var det inte tidigare på dagen.  Det är så attans jobbigt att försynt försöka smyga iväg från middagsbordet igen och igen och igen och igen. Ont gjorde det också - vid toabesöken. Det  var som att kissa småspik.. Ett tag  blev jag orolig att det var ett nytt njurgrus-anfall - men det kom aldrig  något blod. Så det vara väl bara en ovanligt elak uretrit-attack.

Den kom verkligen lägligt.


Eller - tänk om det är mitt undermedvetna som spökar??


Nej - jag vill inte tro att jag själv framkallar detta märkliga beteende.    Jag försöker verkligen förtränga och tänka bort och ignorera kroppens signaler. Men som sagt - ikväll var det kört.


Och alla höll masken. Ingen kommenterade. Men jag kände mig som ett fån. Och var lite ledsen - ganska mycket ledsen ett tag, faktiskt.


Nu är det dags att krypa i säng - och jag tar nog fram värmedynan ikväll igen.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards