Alla inlägg under juni 2014

Av Birgitta - 13 juni 2014 16:10

Otursdag påstår vissa, men än så länge artar sig denna dag riktigt bra!!

Det är ca 30 grader i skuggan, strålande sol, lite vind som fläktar och i skrivande stund har jag inte varit på toa sedan ca kl 11 (och nu visar uret 15:12 här i Cascais) och jag är inte det minsta toanödig.

Jag mår m a o helt utmärkt.   Kanske kan jag t o m våga mig på ett dopp i poolen..........


Har fått fem Uracyst-behandlingar och har beställt fler ampuller från Sverige, samtidigt som jag håller på att undersöka om det går att få tag på härnere. Gepan finns - det vet jag - men vad gäller Uracyst råder fortfarande oklarhet.


Denna nyvunna 'friskhet' håller dock på att skaffa mig jobb - dags att uppdatera websidan.

Det är några år sedan nu och det finns en del nytt att tillföra. Hoppas jag kommer ihåg hur man gör.


Annat som kan rapporteras är hur det går med magnesiumnivån i blodet - och om det kan sägas att efter nästan sex månaders dagligt sprayande på magen av magnesiumolja är mina värden helt oförändrade. Å andra sidan har jag inga kramper heller. Så jag vet inte vad jag ska tro. Magnesiumoljan kanske inte går in i blodet - men gör ändå nytta??

Hur som helst - min nivå av magnesium i blodet ligger fortfarande under det lägsta rekommenderade värdet så nu ska jag skaffa hem magnesiumpiller från hälsokostbutiken, och om några månader ta ett nytt blodprov.


En stor händelse här i Portugal är när sardinsäsongen börjar - och det var i går. Man grillar sardiner och äter med speciella tillbehör och - framförallt igår som var premiärdagen - så festar man loss samtidigt som doften (eller stanken , välj själv) av grillade sardiner sprider sig över nejden.  

SWEA här i Lissabon ordnade sardinlunch igår - jag åt EN.....  Många ben har dom......

 




Av Birgitta - 7 juni 2014 19:53

Idag har jag spelat min i särklass allra sämsta golfrunda på väldigt länge. Och jag har absolut inget mer än min egen klantighet och ofokusering att skylla på.

Mitt urinrör och min urinblåsa mår så bra, så bra. Jag är tillbaka till det underbara tillståndet jag befann mig i under januari och februari.

Och jag är övertygad om att det Uracyst som är orsaken till det.  Har nu fått fem behandlingar - varannan vecka  sedan mitten av april - och jag kan nästan känna hur det sakta blir helare och helare inne i mig. 

Ingen Betapred på över en månad!!

Ingen värmedyna på nätterna för att lindra ett brinnande eldklot i underlivet!!

Ett, möjligen två, toabesök per natt att jämföra med fem/sex!!

Inga problem att gå, eller åka bil på skumpig väg!!

Vågar sätta mig på pendeltåget in till Lissabon utan att vara livrädd att jag måste hoppa av på någon station och leta efter en toalett!!


Jag känner mig m a o helt normal!!


Kommer fortsätta med Uracyst ganska tätt under sommaren, sedan trappa ner till en gång/månad. I första hand  året ut, sedan får jag se. Beror på om detta fantastiska håller i sig eller om det bara är något tillfälligt.


Men om nu Uracyst gör sådan nytta på mig, vad är det då för sjukdom jag bär på? Uretrit har jag ju trott i alla år. Men kanske är det IC......  Uracyst läker ju hinnan i urinblåsan!! Och min uretrit sitter i urinröret och urinblåsans botten - som består av annan vävnad än själva urinblåsan. Det står visserligen att Uracyst gör nytta BÅDE för IC och BPS (Painful Bladder Syndrome = uretrit). Men ändå..... Kan uretrit utvecklas till IC??


Min läkare har i alla år sagt uretrit - och för att ställa korrekt diagnos av ev IC måste man ta vävnadsprov i urinblåsan, vilket aldrig har gjorts på mig. Och aldrig kommer att göras heller, om jag får bestämma.


Egentligen spelar det ju ingen roll, det viktigaste är att jag äntligen ÄNTLIGEN mår bra igen!!


Jag kan verkligen njuta av mitt pensionärsliv, spelar golf, träffar massor med trevliga, nyfunna vänner, äter god mat, upptäcker Portugal, ett fantastiskt vackert land, och målar, målar, målar.......   Nu håller väggarna på att ta slut...

Den här kallar jag 'sommarregn':

 



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards