Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Dag 7 - torsdag

Av Birgitta - 8 oktober 2009 09:54

Det här är helt fantastiskt! Inatt har jag bara varit uppe EN gång - och jag har inte ont! Kors i taket!!


När min läkare första gången triggade igång mig på att skapa Uretrit web-sidan så sa hon att det kanske också skulle ha en positiv effekt rent sjukdomsmässigt. Jag kanske skulle bli bättre av att skriva av mig - och det är nästan så att jag börjar hålla med henne.


Om en av anledningarna till min uretrit är stress så innebär det ju att jag spänner kroppen mer än vad som är bra. Dessutom är ju Uretrit en sjukdom som inte syns - och som man inte pratar om - så ingen vet ju hur ont man har eller hur jobbig tillvaro man har med att alltid leta toaletter och aldrig våga ge sig ut på längre uflykter. Jag vet inte hur många gånger på jobbet jag har fått hitta på olika anledningar till att lämna ett 2-timmars möte för andra, tredje eller t o m fjärde gången för att gå på toa. Ibland tog jag med mig almanackan och telefonen ut ur rummet så att det skulle se ut som om jag absolut måste göra ett viktigt telefonsamtal.... Fast jag bara gick på toa. Och det är klart att en sådan 'förnekelse' - eller vad man ska kalla det - också påverkar negativt.


Och nu - när jag sedan snart en vecka har dels lanserat www.uretrit.se där jag beskriver hur denna dolda sjukdom fungerar - dels i bloggen dagligen berättar för alla hur jag har det - så kanske mina spänningar börjar att släppa - och därmed lindras också sjukdomen. 

Kan det vara så???


Jag är nog inte av med sjukdomen och jag ska nog fortsätta äta mina antiinflammatoriska och trängningsdämpande mediciner - men dom kanske får en större chans att ge den effekt som avses om jag är mindre spänd i kroppen.


Och - utanför fönstret strålar en sol från en klarblå himmel.  Livet är idag riktigt bra!




 
 
Ingen bild

Sara.

8 oktober 2009 14:46

Hej! har följt din blogg sedan du började. Tänkte bara fråga lite saker. Hur fick du reda på att du hade uretrit, alltså vilka symptom fick du? Jag misstänker själv att jag fått det, då jag har trängnigar som kan göra så himla ont att jag vill bara ligga och dö samt ont vid sex. När jag frågade om det kunde vara uretrit när jag avr vid ungdomsmottagningen sa de då at man inte ont vid sex då. Men känns ändå som jag har det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards