Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Birgitta - 7 oktober 2009 10:08

Gårdagen var faktiskt helt OK. Det är så skönt att slippa både de knivskarpa smärtorna och de täta trängningarna. Nu låg det bara lite molvärk och gnydde och toalettbesöken blev inte tätare än varannan timme. Sådana dagar kan man ju gå i normal hastighet - vilket är ganska fort för mig. Molvärken känns hela tiden - men den är klart uthärdlig.

Ibland kan jag tänka tillbaka på hur livet var innan våren -95, när detta elände drabbade mig, och minnas hur lätt det var att hoppa och springa och att man alltid sov hela nätter utan att vakna för att blåsan behöver tömmas så fort där finns mer än '7 droppar'.  Springa och hoppa är bara att glömma - nu är jag som sagt glad sådana dagar då jag kan gå fort.


Natten har också varit hyfsad - lite som för några nätter sedan, dvs jag måste gå upp 4 - 5 ggr under de 2 första timmarna - sedan sov jag i ett sträck till 7.15.  Så idag klagar jag inte. 


Det jag undrar över ibland är VARFÖR blåsan reagerar så kraftigt och ger dessa täta trängningar! Det känns som om hela systemet har fallit ihop. Hela kroppen är ju egentligen en kemisk fabrik med olika substanser som signalerar olika saker. Så det finns väl en signal för: dags att tömma och en annan för: nu är det tomt. Och vid Uretrit blir det fel på detta signalsystem (min privata analys...) Jag antar att en del av de mediciner som finns att tillgå är till just för att påverka dessa signaler.  Tyvärr kan jag inte (eller vågar inte) äta ett av de vanligaste medlen mot trängningar eftersom man avrådes till det om man har glaukom (gul starr) och jag har massor med glaukom i min släkt.   Så det är bara att leva med eländet!!


Men - idag skiner solen igen efter en våldsamt stormig och regnig natt - så livet är ändå ganska ljust!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards