Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Birgitta - 8 oktober 2009 09:54

Det här är helt fantastiskt! Inatt har jag bara varit uppe EN gång - och jag har inte ont! Kors i taket!!


När min läkare första gången triggade igång mig på att skapa Uretrit web-sidan så sa hon att det kanske också skulle ha en positiv effekt rent sjukdomsmässigt. Jag kanske skulle bli bättre av att skriva av mig - och det är nästan så att jag börjar hålla med henne.


Om en av anledningarna till min uretrit är stress så innebär det ju att jag spänner kroppen mer än vad som är bra. Dessutom är ju Uretrit en sjukdom som inte syns - och som man inte pratar om - så ingen vet ju hur ont man har eller hur jobbig tillvaro man har med att alltid leta toaletter och aldrig våga ge sig ut på längre uflykter. Jag vet inte hur många gånger på jobbet jag har fått hitta på olika anledningar till att lämna ett 2-timmars möte för andra, tredje eller t o m fjärde gången för att gå på toa. Ibland tog jag med mig almanackan och telefonen ut ur rummet så att det skulle se ut som om jag absolut måste göra ett viktigt telefonsamtal.... Fast jag bara gick på toa. Och det är klart att en sådan 'förnekelse' - eller vad man ska kalla det - också påverkar negativt.


Och nu - när jag sedan snart en vecka har dels lanserat www.uretrit.se där jag beskriver hur denna dolda sjukdom fungerar - dels i bloggen dagligen berättar för alla hur jag har det - så kanske mina spänningar börjar att släppa - och därmed lindras också sjukdomen. 

Kan det vara så???


Jag är nog inte av med sjukdomen och jag ska nog fortsätta äta mina antiinflammatoriska och trängningsdämpande mediciner - men dom kanske får en större chans att ge den effekt som avses om jag är mindre spänd i kroppen.


Och - utanför fönstret strålar en sol från en klarblå himmel.  Livet är idag riktigt bra!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards