Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Birgitta - 28 oktober 2009 07:04

Det är bara ca 7 timmar jag skrev mitt sista inlägg - och inget är som det var då. Igår var ju allmäntillståndet rätt OK - det var det sista jag skrev. Sedan kröp jag i säng, läste några sidor i boken och släckte lampan vid 00:03. Det tog inte mer än några minuter så kom krampen krypande - utan att jag gjort annat än legat lugnt och stilla och väntat på John Blund. Vid 1-tiden stod jag inte ut mer utan gick upp och tog en värktablett, den lilla vita starka, och naturligtvis ett litet besök på toa. Vid 2 var det dags för nästa lilla toabesök - utan att ha sovit en blund sedan förra gången. Framåt 3-tiden slocknade jag och 6:45 gick jag upp, bryggde kaffe och satte mig vid PC´n . När smärtan sitter i kroppen är det bättre att gå upp och göra något för att få bort tankarna från det onda än att ligga kvar i sängen.


Ni kanske undrar varför jag håller på så här, dvs skriver om mina smärtsamma eller smärtfria dagar med detaljerad info om hur ofta jag måste gå på toa? Det är ju normalt inte sådant som man berättar för sin omgivning.


Jag har en - kanske korkad - idé om att jag vill visa hur Uretrit kan bete sig. Ge lite live-info om hur det är att leva med Uretrit. Sedan har jag förstått att eftersom Uretrit är ett samlingsbegrepp på olika besvär i urinvägarna så kan också besvären ta sig olika uttryck. Det jag möjligen kan bidra med på min blogg är att visa på nyckfullheten. Det är ju det som komplicerar tillvaron lite - man vet aldrig hur dagsformen kommer att vara, och man vet inte vad man ska göra/inte göra för att påverka dagsläget. Det bara blir. Det enda jag vet som kan göra mig sämre är kyla - så jag ser till att aldrig bli kall om underlivet. Men i natt t e x - jag ligger i min varma säng under ett skönt duntäcke - och ändå kommer krampen och sätter sig som en kniv. Jag hade inga oroliga tankar eller något jag var nervös inför.


Och nu - när jag skrivit klart detta - så lyfter jag blicken och tittar ut genom fönstret och ser en alldeles klar morgonhimmel, träden skiftar i gult och grönt och trots smärtan så känns livet rätt OK. Ikväll ska jag ha tjejmiddag - det ska bli toppenkul. Två goda vänner som jag inte träffat på länge kommer hit. Det blir lax på saltbädd, bakad i ugnen, med citron-creme fraiche, grön sparris och pressad potatis plus en äppelpaj i efterrätt.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards