Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Birgitta - 19 oktober 2009 22:17

Jag missade alldeles att rapportera dagsformen i mitt förra inlägg - jag var alldelels för uppslukad av allt jag läst på google.

Så här är det: jag fortsätter att må oförskämt bra. En liten, liten aning av trängning under em - men inget allvarligt och framförallt inga smärtor.

Det är lite som en ny värld för mig - helt plötsligt kan jag koncentrera mig helt och fullt på den aktivitet jag håller på med utan att hela tiden -och då menar jag verkligen hela tiden - känna av urinröret/urinblåsan på ett eller annat sätt. När eländet sätter in så kommer man inte undan. Oerhört jobbigt i början, men tills slut så vänjer man sig på något konstigt sätt. Det är enda chansen att klara av tillvaron. Men nu - när jag inte känner någonting -vilken otrolig lättnad.

I vanliga fall går jag aldrig utanför dörren utan att som allra sista aktivitet besöka WC - nu glömmer jag helt bortt detta - för jag känner ingen oro att jag bara ska klara mig i 25 minuter.   Detta är så skönt!!!


Fortsättning följer.......

Av Birgitta - 19 oktober 2009 03:28

Kan inte sova - ligger och funderar på hur jag ska gå vidare med www.uretrit.se . Ska jag gå vidare? Efter att ha snurrit runt i sängen minst 1 timme har jag gått upp, satt mig vid PC´n och lusläst i princip varenda träff på uretrit på google. I alla fall de första 8 sidorna. Och inser att de allra flesta länkarna handlar om att uretrit orsakas av bakterier som överförs sexuellt. Punkt! Nästan punkt i alla fall. På några få ställen står det att uretrit även kan orsakas av urinvägsinfektion, av kyla, eller att man helt enkelt inte vet..... Och jag börjar undra vad det är jag har gett mig in på. 

Jag hade ju någon idé om att jag skulle leta rätt på ny information att länka till - men jag hittar ingen ny information.

På något ställe står det att man inte använder cortison längre, på något ställe står det att det i o f sig kan vara långdraget men ofta går över av sig självt. Någon har druckit collateralt silver och blivit bra (visste jag inte ens att det fanns).

Jag har också hittat flera långa kedjor av 'chattande' kring urinvägsproblem - och helt klart är att det är mycket vanligt både bland män och kvinnor. Mest handlar det dock om bakteriella urinvägsinfektioner som behandlas med olika former av antibiotika.

Jag börjar förstå min läkare som triggade mig att börja med web-sidan och bloggen. Enligt henne finns det i princip ingen samlad information om den typen av kronisk uretrit som jag drabbats av - och jag är troligen inte ensam. Så det finns ett hål att fylla. Frågan är bara hur man gör det på bästa sätt?

Sådant låg jag och grubblade på. Nu har jag suttit uppe i minst 2 timmar, måndagstidningen har dimpit in genom dörren och tröttheten börjar komma smygande - så nu stänger jag ner PC''n och kryper i säng igen.

Gonatt!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards