Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Birgitta - 16 oktober 2009 17:17

Det har hunnit bli fredag kväll - nästan -innan jag har fått tid ägna några minuter åt min blogg. Det har varit en grå, mulen och regnig dag - och dessutom har jag idag bytt till vinderhjul på min lilla Yaris, så nu är nog sommaren slut på riktigt. Vi går mot den kalla årstiden - och för oss uretritare är det en jobbig tid. Vi ska ju undvika att bli kalla så det blir till att plocka fram de varma mameluckerna och långkalsonerna igen.


Annars är jag riktigt glad - för dagsformen är fortfarande bra. Det är knappt så att jag vågar känna efter - jag bara njuter av smärtfriheten, av att kunna gå i rask takt utan att ha ont, av att inte hela tiden känna av urinblåsan, av att inte behöva springa på toaletten en gång/timme.   Jag antar att min läkare - om hon läser detta - gläds med mig. Hon har ju följt mig under ganska många år nu så hon vet vilket helvete det har varit ibland. Och det är henne jag ska tacka för det var hon som inspirerade mig att börja med www.uretrit.se och jag inbillar mig att arbetet med web-sidan plus denna blogg spelar en stor roll för mitt välbefinnande.


Nästa vecka ska jag börja jobba med att göra web-sidan lite mer levande - förutom bloggen. Jag ska leta inlägg och artiklar om uretrit som jag kan länka till. Om någon där ute i cyber-rymden har någon bra information som skulle passa på web-sidan så är jag tacksam för all sådan info.


Nu är det fredagkväll - och dagens fredagsmys blir fullkornsvåfflor med hackad rödlök, creme fraiche och löjrom. Till dessert har jag faktiskt gjort ett av recepten i den senaste ICA-kuriren: chokladbakelse med vaniljglass. Det ni!! Sedan blir det till att promenera i helgen.


Må så gott!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards