Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Birgitta - 23 oktober 2009 17:48

Nu är det värre än det var i morse - och kanske har jag orsakat det själv. Idag på eftermiddagen gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare: jag var med som publik vid inspelningen av ett Babel-program. Det är intressant att sitta i studion och uppleva hur det går till att spela in ett program. Men - jag satt på en stol som var ganska kall, dvs en stol som inte var tygklädd, och jag kände den kalla sitsen hela programmet. Och nu sitter jag här med riktigt kraftiga krampliknande smärtor. Det gör så ont så jag vill helst inte gå ett steg i onödan - och jag kvider för varje steg jag måste ta. Lite, lite synd om mig är det idag.

Jag ska ta en värktablett och så ska jag ta fram värmedynan och sätta mig på den en stund - så kanske det lättar.

Av Birgitta - 23 oktober 2009 09:08

Idag är jag faktiskt lite missmodig. Jag har i o f sig sovit hyfsat, bara varit uppe 2 ggr i natt, men det sitter en molvärk i underlivet och irriterar hela tiden. Ett litet eldklot som bränner. Man blir lätt lite grinig när det inte släpper. Framförallt eftersom jag upplevt flera helt smärtfria dagar den senaste tiden - och sedan kommer det krypande igen.

Jag vet att jag ska vara glad och tacksam för att den sjukdom jag har inte är dödlig - och det är jag - men det innebär inte att vissa dagar känns jobbiga. Med risk för att jag upprepar mig och blir tjatig: kronisk smärta tar energi.

Ändå har jag upptäckt - eller snarare: mitt sätt natt hantera smärtan - att det allra bästa är att hålla sig sysselsatt. Göra något så att man får bort tankarna från det onda. Då kan man glömma det under korta stunder. Enda gången detta inte fungerar är när smärtan är så stark så att man inte klarar att göra något annat. Då lägger jag mig och fokuserar på att tänka bort eländet, tar värktablett, tar fram värmedyna osv. Så illa är det inte nu - det är uthärdligt - men som sagt - jag gillar det inte och är lite missmodig.


Dessutom är vädret riktigt tråkigt, grått, grått, grått - och det lyfter ju inte humöret precis. 

Men - renoveringen av klädkammaren blev jättebra. Jag ska bara köpa några fler Elfa-hyllor idag - sedan är det klart.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards