Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Birgitta - 18 oktober 2009 10:54

Har vaknat efter ännu en lugn natt, druckit mitt morgonkaffe och läst tidningen. Utanför fönstret lyser solen.

Eftersom min uretrit är kronisk så kommer det att komma dippar när eländet slår till igen - men just nu är jag bara så fantastiskt glad och tacksam för varje dag som jag slipper smärta och trängningar.


Igår kväll satt jag och läste om överaktiv blåsa (en av de länkar jag har med på www.uretrit.se) och tittade bl a på de små videosnuttar som finns där, där en läkare berättar om vad överaktiv blåsa är, hur det kan behandlas osv. Ett av symptomen vid uretrit är ju täta trängningar - vilket också är kännetecknet på överaktiv blåsa. Men det verkar finnas några olikheter: vid överaktiv blåsa har man inga smärtor, man blir bara toanödig ofta och plötsligt. Vid uretrit hänger trängningarna ihop med de 'dåliga skoven'. Jag har varit inne i perioder när jag behövt gå på toa med 30 min mellanrum en hel dag, det bara helt enkelt går inte att låta bli. Ibland kombinerat med extrem smärta, ibland bara trängningar.  Men när man är inne i en bra period (som jag är just nu) så försvinner också de täta trängningarna.  Jag vet faktiskt inte om överaktiv blåsa också går och kommer i skov - eller om det är ett konstant tillstånd.


Länken om överaktiv blåsa, är skapad av ett läkemedelsbolag som har en medicin mot överaktiv blåsa, och den medicinen kan man även få när man har uretrit, just för att dämpa trängningarna. Jag har provat den - men den passade inte mig.


En annan 'rolig' händelse: igår gick jag och min man på bio och såg 'Julie & Julia'. Det enda jag visste innan var att filmen handlade om matlagning. Den visade sig handla om en kvinna i nutid som gjorde ett projekt av att under ett år laga samtliga recept i en 50 år gammal kokbok - och blogga om det. Och hon räknade sina dagar - precis som jag gör i min blogg.....  Tänk så det kan bli. Jag fortsätter att numrera mina bloggdagar..... inga andra likheter dock!

Och - jag hade självklart en ytterplats på bion, filmen var lång, men jag behövde inte gå på toa en enda gång. Jiipii!

Filmen var jättebra - se den!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards