Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Birgitta - 26 oktober 2009 09:48

Gårdagen var halvjobbig:  inte så farligt ont - men täta besök på toaletten. Vi fikade hos några vänner ett par timmar på eftermiddagen och under de 2 timmarna var jag 3 ggr på toa - dom andra ingen gång..... Jag känner mig lite larvig ibland.

Natten har varit likadan, dvs inte så ont men täta toabesök hela natten.

Nu på måndagmorgon mår jag faktiskt ganska bra, inte ont och inga kraftiga trängningar.


Jag har fått några kommentarer på www.uretrit.se och det tycker jag är jättekul. Det har bl a fått till följd att jag ska ändra en del på mina formuleringar kring 'vad är uretrit'. Egentligen tycker jag att Wikipedia har en bra definition - att uretrit är ett samlingsnamn på olika sjukdomar i urinvägarna, ofta med diffusa symptom och olika orsaker.  Men jag kommer även fortsättningsvis att fokusera på uretrit hos kvinnor.


Sedan jag började med www.uretrit.se så har jag sökt mycket mer på nätet efter information och/eller inlägg från andra med liknande problem och jag har lärt mig mycket om olika varianter av uretrit.

Dels har jag fått bekräftat det min läkare sa - jag är inte ensam, att ha kroniska problem i urinvägarna är vanligare än man kan tro. Dels har jag också förstått att det finns dom som har det värre än hur jag har det. Vissa dagar kan vara rent djävulska, men jag jag också dagar - som idag - när jag mår rätt bra. En av dem jag har fått kontakt med har konstant djävulska dagar.  Det fordras mental styrka för att orka leva med det.


Idag sitter jag i ett regnigt Rättvik och tittar ut på byggställningar runt vår stuga. Taket ska bytas och det var i grevens tid - det visade sig att flera av takstolarna var helt murkna och halvt uppätna av hästmyror. När allt är färdigbyggt blir det sanering av Anticimex. 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards