Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Söndag - 2 oktober 2011

Av Birgitta - 2 oktober 2011 08:47

Brittsommar - visst är det så det heter när det blir nästan sommarväder sent på hösten?

Vi har haft några helt underbara dagar nu i veckan och jag måste erkänna att jag är fantastiskt glad att jag har den stora förmånen att kunna njuta av dessa extra sommardagar.

Och självklart har det spelats golf  - tillsammans med våra goda vänner B & H här i Rättvik. Det är 'blodigt allvar' när vi spelar- alltid!!  Tjejer mot killar. Vi tjejer leder - ganska stort faktiskt.

En av de banor vi brukar spela på varje sommar är den som finns i Hofors. Det har hänt en del trista saker i Hofors de senaste åren - men där finns en underbart vacker golfbana. Har t o m varit utsedd till Sveriges vackraste för något år sedan. Den ligger alldeles vid en sjö och många av hålen går precis utmed strandkanten. Så stilla och vackert.

Golf är ju till stor del en mental sport och just den dagen vi var till Hofors måste mitt mentala tillstånd varit riktigt bedrövligt, för jag åstadkom den absolut sämsta rundan på hela sommaren!!  Katastrof!!   Började med att slå tre bollar i vattnet på första hålet - och sedan fortsatte det i samma stil. Kan inte ens skylla på att jag hade ont i kroppen - för den mådde bra. Behöver jag säga att killarna knappade i ordentligt efter den rundan.....

Men igår - då var det andra bullar!!  Då var det dags för en runda på Rättvik igen. Jag spelade strålande - mitt bästa resultat i sommar. Och även B presterade bra (hon har lägre handicap än vad jag har) så vi drog ifrån rejält igen.

Och ändå spelade jag flera hål 'knipandes' - om ni förstår vad jag menar. Man passerar en bajamaja några gånger under en runda och jag tänkte passa på - det var nästan dags - men när jag tog i handtaget var det låst. Först undrade jag om dom helt enkelt låst dom helt inför vintern - men sedan såg jag att det stod ett gäng en bit bort - och troligen befann sig en av deras kompisar inne i bajamajan för efter en stund ropade en kvinna: 'Andreas - det är din tur att slå nu....'!! Så tydligen satt Andreas där inne. Men - inte ett ljud från bajamajan.   Så jag gav upp och tänkte att jag får väl knipa en timme - och lyckades med det!!! Det var en ganska skön känsla - att klara av det.


Idag vaknar jag med den trista morgonsvedan igen. Jag vet att jag tjatar - men jag förstår inte varför smärtan kommer när jag sover. Den var någon som för länge sedan hade teorin att det kanske berodde på att jag samlade mycket urin i blåsan under natten och att det irriterade - men jag springer ju på toan hela natten..... det blir aldrig några stora mängder i min blåsa. Märkligt är det.


Måste dela med mig av en bild från Hofors - här står vår vän H och funderar på vart hans boll tagit vägen.....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards