Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Birgitta - 27 oktober 2011 10:03

Idag är det dags för ett läkarbesök igen.


Jag har haft den stora lyckan att inte känna av min uretrit på flera dagar nu. Det enda som varit lite småjobbigt är den odefinierade molsmärtan som kommer och går lite hipp som happ, och att mina toabesök fortfarande är lite för många. Men det är inte i närheten av hur det kan vara när ett uretritskov slår till.

Jag ska ändå be att få en Dermovat-dos i eftermiddag, dessutom ska jag ta upp frågan om Atarax kan vara något fär mig, och om vi ska testa Ditropan i stället för Detrusitolet - som jag ju slutat med.


Min  urolog är en pärla, men ibland undrar jag om läkare rent generellt 'fastnar' i en lösning på ett problem. Lite orättvist anklaga min läkare för det kanske, för hon har ju defintivt tagit till sig Dermovat-tanken, men när det gäller läkemedel för att bemästra täta trängningar så verkar hon fast i Detrusitol. Jag har frågat henne om Vesicare och Toviaz några gånger - men hon fortsätter att be mig äta Detrusitol. Och jag har börjat - och slutat - med det flera gånger nu.

Så idag ska jag ta upp Ditropan med henne. Ska bli intressant höra hennes synpunkter på och erfarenheter av det medlet.

Ska också fråga henne vad som egentligen är skillnaden mellan Detrusitol och Toviaz - som ju har samma producent (Pfizer).


För någon vecka sedan lovade jag dyrt och heligt att inte nämna ordet 'svamp' i den här bloggen mer - i alla fall inte den här hösten. Men jag kan inte låta bli.......

Min svampplockningskarriär började för tre år sedan - när jag blev av med jobbet. Innan dess hann jag aldrig gå ut i skogen.

Så jag var verkligen en nybörjare i svampskogen och dom två första säsongerna gick jag och fick verkligen leta efter svampen. Och blev överlycklig när jag hittade ett litet fält med trattkantareller.

I år kan jag inte ta ett steg utan att trampa på dom. Dom finns överallt!!! Och jag kan inte låta bli att plocka - fastän varenda utrymme här hemma snart är belamrat med brickor och plåtar där det ligger travar av trattkantareller -och även en del vanliga gula - på tork.

M skakar på huvudet när jag återigen sitter med ett berg trattisar att rensa - och frågar lite uppgivet: 'tänker du plocka fler??'

Han som inte ens äter svamp!!


Och - ja - jag kommer nog att ge mig ut i svampskogen igen.  Är väl galen, men det är så fantastiskt härligt och roligt. Och när jag nu har möjlighet att vandra i skogen, så tänker jag fortsätta med det.

En annan fördel jämfört med att ex vandra bland bebyggelse är ju att i skogen finns det hur många buskar som helst att sätta sig bakom - och inga människor man måste hålla sig undan för. Dvs - det är en väldigt bra aktivitet för en uretritare.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards