Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Birgitta - 18 oktober 2011 07:32

Jag behövde aldrig dricka någon brus-Alvedon i går morse, smärtan försvann av sig självt och har hållit sig borta.

Våra vänner B och H ringde på förmiddagen och undrade om vi ville följa med på en sista golfrunda innan regnet och den riktiga hösten och sedan vintern sätter stopp för golfandet - och jag säger ju aldrig nej till golf!!! Så på med alla lager, långkalsonger, varmfodrade byxor, polotröja, stickad väst, fleecejacka, en varmare väst överst, tjocka handskar. M stod över och höll sig inomhus....


Och det blev en så skön runda, framförallt för att jag inte hade det minsta ont i kroppen och inga jobbiga trängningar. Jag kunde gå i rask takt, fort, fort, och det gillar jag. Det är en underbar känsla att kunna ta ut stegen utan att känna den minsta antydan till smärta i underlivet.


Egentligen skulle jag hållit mig hemma jag med - och målat. Nu när sovrummet är avklarat har vi tagit itu med hallen. Vi har haft det här stället i tjugo år men inte förrän förra året började vi förändra på insidan. Dels hade vi inte tid förut när vi bara var här några veckor på sommaren plus en och annan helg under vintern, dels var det rätt OK när vi köpte det. Men nu när vi har tid så har vi alltså satt igång. Det har börjat bli lite slitet plus att det ju är kul att förändra.


Väggarna i hallen var samma smutsbeiga färg som i sovrummet plus att allt trä var helt obehandlat, så den inre vrån i hallen var ganska mörk. Nu har jag laserat takbrädorna vita, målat bjälken vit, väggarna vita plus väggpanelen ljust gulbeige. Blir så mycket ljusare och renare.

Tavlan på bilden är mina farföräldrars vigselbevis. Dom gifte sig 1905 i Warren, Pennsylvania och pappa föddes 1906. Dom hade utvandrat tillsammans med farfars alla bröder. 1912 reste farfar och farmor (plus lilla pappa) hem till byn utanför Umeå för att avyttra hemmanet och flytta till USA för gott. Men 1914 började första världskriget och dom kom aldrig iväg igen utan blev kvar utanför Umeå.

Jag tycker det är ett vackert vigselbevis........

    

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards