Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Birgitta - 4 oktober 2011 07:48

Varför är hantverkare så morgontidiga?

Prick klockan sju - eller t o m några minuter innan - svänger deras bil in på gården och sedan tar det mindre än fem minuter innan dom börjar såga, hamra och rent allmänt generellt föra oväsen.

Stört omöjligt sova. Skulle behöva det idag. Det har varit en natt med mycket uppespring och med en kraftigare morgonsmärta än vanligt.

Hoppas att det följer det gamla vanliga mönstret och går över så småningom.


Hantverkarna är jag ju bara tacksam för att dom är här och jobbar - min klagolåt var bara ett taffligt försök att vara rolig.

Trädäck ska det bli - plus en ny dörr ut från köket direkt till trädäcket. Där är en vrå som har morgonsol - och nu ska vi få en skön uteplats där. Jag ser framför mig hur jag nästa sommar kan kliva direkt ut i morgonrock med första kaffekoppen i handen och sitta där i solen - och bara njuta.


Lite häftigt är det att se hur dom just nu - när jag skriver detta - sågar för fullt rätt genom stockar och murbruk för att öppna upp för dörren. Hoppas det blir bra..... Svårt återställa till hur det var innan....


Vi hade från början tänkt fixa det här tidigt i våras - men hantverkaren blev tvungen operera knät och kunde inte jobba på hela sommaren. Nackdelen med att göra det nu är att hela gräsmattan blir sönderkörd. Vi är nu helt omgärdade av en leråker som det knappt går att gå i ens med gummistövlar. Det blir så när dom har kört med en stor grävskopa på den våta, mjuka höstmarken.

   

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards