Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Birgitta - 7 oktober 2011 07:24

Mitt liv med uretrit är just idag riktigt vidrigt.

I går morse var morgonsvedan flera snäpp kraftigare än 'normalt' och det släppte inte på hela dagen. Snarare ökade det i styrka framåt kvällen. Var inne i stan på min kurs på kvällen och vandringen från tunnelbanan och hem var riktigt jobbig. Tvingades gå så sakta, så sakta. Det gick helt enkelt inte att gå i min vanliga takt, dvs fort, fort.  Enda fördelen med att gå sakta var att jag tog det lugnt när jag passerade det mörka övergångsställe där jag flög som en vante och landade på näsan - för två veckor sedan.


För första gången sedan slutet på augusti, dvs över en månad sedan, tog jag en dos Betapred när jag kröp i säng. Det är tre veckor tills jag har tid hos min läkare - och så här kan jag inte ha det till dess.

Betapreden gjorde nytta så till vida att det inte har gjort så väldigt ont i natt så länge jag legat helt still - men ändå har jag tvingats upp minst en gång/timme hela natten. För att under smärta tömma ut de stackars små droppar som hunnit samlas i min blåsa.

Nu sitter eldklotet och brinner för fullt igen. Skit! Skit! Skit!!!!!

Vill verkligen inte ha det så här.....

Ska ta en dos Betapred till nu. Och kanske en Citodon.


Det är märkligt egentligen hur smärtan och trängningarna avlöser varandra.  Nu när jag är mitt inne i ett kraftigt skov så är det smärtan som får mig att gå ofta på toaletten, när smärtan håller sig borta är det ofta täta trängningar (på ren svenska: kissnödighet) som tvingar mig att gå ofta på toaletten. Och trots att det också kan vara ganska jobbigt är det ändå att föredra. Smärta är inte kul......


Sitter här och undrar vad som satt i gång detta kraftiga skov. Tycker inte jag gjort något speciellt. Åt pizza i förrgår kväll - kan det vara orsaken? Äter sällan pizza - men vi kunde inte laga mat hemma för dom höll på och laga köksfläkten åt oss - och då blev en pizza det enkla alternativet.


Idag är jag riktigt ynklig......  Funderar på den kommentar som kom häromdagen - om att operera bort urinrör och blåsa. Som det känns just nu så skulle det kunna vara ett alternativ. Kan man leva utan grovtarm och ha en påse på magen så kan man väl leva utan urinrör - med påse på magen - också??

Tänk - sova hela nätter, kunna gå på stan eller åka buss i flera timmar utan oro eller bekymmer. När jag tänker på det så är det inte ett så tokigt alternativ.

Ska definitivt ta upp frågan med min läkare.


Det enda roliga som hände igår var att jag äntligen fick mina nya glasögon - och inser att jag vandrat omkring i en suddig värld hela sommaren. Nu ser jag som en korp. Tänk att det finns folk som ser så här bra UTAN glasögon!!! Förstår dom hur glada dom ska vara??


Det roliga idag är att det är min namnsdag. Brukar inte fira namnsdagar - men idag måste jag hitta på något för att hålla humöret upp. En vacker blomma kanske? Något gott att äta ikväll?

Något ska jag väl kunna hitta på.........



 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards