Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Birgitta - 16 oktober 2011 22:38

Visst är det märkligt hur olika det kan vara från den ena dagen till den andra.


Igår morse vaknade jag tidigt, tidigt med kraftig smärta.  Försökte bota det onda med kaffe, vatten och brus-Alvedon. Lyckades bli av med smärtan framåt förmiddagen men drabbades av hemska trängningar. Fram till lunch-tid igår tvingades jag gå på toa minst en gång i halvtimmen, ibland oftare. Jag höll på att bli fullständigt tokig på denna toanödighet.

Sedan gick det över och resten av dagen var OK.


Idag sov jag länge. Har haft en del känningar, men inget i närheten av gårdagens smärta.  Inga krafiga trängningar. En riktigt bra dag.


Och det är ju det här som gör livet med uretrit så besvärligt. Man vet aldrig från den ena dagen till den andra hur man kommer att må. Det är jättesvårt att planera olika aktiviteter utanför 'comfort-zonen'. Det går väl an att vara toanödig ofta när man är hemma - men en mindre utflykt, eller bara en promenad på stan, blir ju till en pina, en mardröm, om man hela tiden måste leta toaletter.

Ändå - så länge det inte gör ont varje gång man tömmer blåsan så får man vara glad.


Fast - ibland är jag bara så erbarmerligt trött på att denna blåsa styr hela mitt liv..........

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards