Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Birgitta - 31 oktober 2011 07:46

Vilken underbar fantastisk morgon det är idag!!!

Fullständigt molnfri himmel. Sista dagen i oktober.

I morgon börjar årets värsta månad, den som för det mesta är kall, mörk, blöt och äcklig och en enda lång trist vandring fram emot december.

Förra året tog vi en tur till våra vänner i Houston så här års, för att komma undan det trista höstvädret lite. I år gör vi som många andra svenskar, drar söderut, i alla fall några veckor. På fredag bär det av till Portugal. Med bagaget fullt av piller, och golfklubbor så klart. PC´n får också följa med.


Min kropp fortsätter att må riktigt, riktigt bra. Fick en släng av molvärken igår, men den går ju att fixa med brus-Alvedon (att jag inte kommit på detta tidigare...) så större delen av dagen var helt smärtfri. 

Jag vet att jag emellanåt upprepar mig, men det är verkligen lycka med en kropp som inte gör ont någonstans.


Gav mig själv lite extra arbete nu i morse. Det allra första jag gör när jag klivit ur sängen är att sätta på kaffebryggaren. Vi hör till dom gammaldags svenskar som ännu inte skaffat någon tjusig kaffemaskin där man stoppar in små kapslar och trycker på en knapp - utan det är filter och pulver och hela tjockarongen. Och ibland strular tjockarongen.... Som idag. Lagom kul när filtret har vikt sig så att både kaffet och hela bryggaren är fullt av sump. Plus att kaffet blir i princip odrickbart. De är bara att bita ihop, rensa hela skiten och börja om från början.

Medan jag väntade på att bryggning nummer två skulle bli klar gjorde jag ett annat arbete - vattnade mina orkidéer. Dom fick komma in för vintern för några veckor sedan efter att ha stått på altanen hela sommaren. Några har börjat blomma lite, andra har små knoppar, och vissa har ingenting - men dom får vara med ändå. Dom är inte så stora och tjusiga som i butikerna - eller som hos några av mina vänner, men jag kan inte med att slänga dom....

 



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards