Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Birgitta - 10 oktober 2011 08:34

Mitt lilla urinrör mår ganska bra igen.

Urinblåsan däremot trilskas lite. Dels fortsätter den vilja tömma sig ungefär en gång i timmen - dygnet runt - och dels kom molsmärtan krypande igår kväll igen. Då testade jag att dricka två brustabletter Alvedon - och det hjälpte faktiskt.


Jag kan inte låta bli att undra över varför blåsan beter sig på detta sätt. Det faktum att jag nu ätit Detrusitol SR i ett par månader verkar inte ha någon som helst effekt på mina täta trängningar. Så jag funderar allvarligt på att sluta med den medicinen.

Och smärtan - vad beror den på? Min urolog har sagt några gånger att hon skulle vilja göra en biopsi (dvs ta ett vävnadsprov) i min urinblåsa. Kanske är det dags för det nu? Vet inte om jag är så pigg på det ingreppet men om det kan ge någon klarhet i varför jag så ofta har ont så.......


Gårdagen blev en dag helt i trattkantarellernas värld. Jag lovar att efter det här ska jag inte nämna ordet trattkantarell igen - i alla fall inte på ett år.

Jag har ju gjort mina rundor i skogen och hittat en hel del men i lördags var min dotter V med man och barn här och mannen (A) berättade om vilka enorma mängder av svamp det just nu fanns i 'hans'  skog. Och det var jag ju bara  tvungen att se om det var likadant i 'min' skog.


Så igår morse, vid 8:30-tiden, gav jag mig iväg. Plus tre grader var det, klarblå himmel. En sån där fantastiskt underbar höstdag. Och med mamelucker under jeansen - första gången denna höst....

Och han hade rätt!!!   Jag hann inte mer än 10 meter in i skogen förrän jag var fullständigt uppslukad av trattkantareller. Dom fanns ÖVERALLT! I mängder! Stora!  Det gick knappt att gå utan att kliva på dom! Hittade t o m flera fina gula kantareller - det är extra lycka.

På mindre än en timme hade jag fyllt hela korgen med råge. Jag tog några bilder med telefonen, MMS-ade till min andra dotter P och undrade om hon och hennes pojkvän J var intresserade av att plocka lite svamp. Det var dom - så på eftermiddagen for vi tillbaka till samma skog och dom plockade på en timme dubbelt så mycket som jag gjort på förmiddagen - och var lika lyckliga som jag.... Och svampen tog inte slut då heller. Helt makalöst!


Sedan satt jag hela kvällen och rensade svamp........

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards