Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Birgitta - 21 oktober 2011 07:31

Två gånger - bara - har jag varit uppe i natt. Jag sov djupt och var mitt inne i en dröm när Amanda Jensens 'Greetings from space' (min väckarklockelåt på mobilen) började ljuda. (Himla bra låt!!!!)

Hantverkarna kommer fortfarande i ottan, men nu börjar det närma sig slutet. Det dom gör nu är att jämna ut dom djupa hjulspåren efter traktor och grävskopa, lägga ut matjord, platta till och sedan ska det sås gräsfrön. M och jag köpte hem 20 kg gräsfrö häromdagen. I princip hela gräsmattan är sönderkörd så det ska bli spännande se om dom får till det. Det kommer att visa sig nästa sommar....


Vi åkte på ett litet bakslag häromdagen. En av de saker vi fått hjälp med nu var att byta fläkt i köket. Förra sommaren upptäckte en elektriker att sladdarna till den fläkt som satt i köket var helt uppätna av möss - och vi hade i princip haft tur som inte fått kortslutning. Så denna sommar skulle vi få en ny köksfläkt inmonterad - och den kom för en vecka sedan. Och då tätade dom ordentligt så att mössen inte ska kunna göra om samma sak. Men - när dom äntligen var klara, åkt härifrån och M och jag stod och beundrade den fina fläkten - då ser vi att dom monterat den fel!!!!    Den satt 10 cm för långt åt vänster!! Dvs inte centrerad över spisen. Stööön!! Så nu måste det göras om. Vår hantverkare - som brukar vara extremt noggrann och är jätteduktig - skämdes nog lite.....


Själv ska jag fortsätta mitt målande....... Jag tycker ju att det är himla kul med målandet - men livet blir lite småsunkigt. Jag går upp i ottan, sätter mig här vid PC´n en stund, blaskar av mig det värsta i badrummet, sätter på mig ett par gamla säckiga byxor och en 15 år gammal T-shirt, struntar i att fixa håret eller måla ögonen. Ser rätt hemsk ut. (Egentligen värst för M som ska se mig....)  Först framemot sex-tiden på kvällen hoppar jag in i duschen, så att jag i alla fall är lite fräsch till middagen.

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards