Alla inlägg den 9 december 2010

Av Birgitta - 9 december 2010 21:29

Först nu - för knappt 15 minuter sedan- släppte det värsta av den smärta som suttit fastnaglad hela dagen. Jobbigt har det varit. Hoppas nu att det håller sig på den här lägre nivån resten av kvällen - och framförallt när jag ska krypa i säng så småningom. Det är så svårt att somna när det gör för ont i kroppen.


Men besöket på Steninge blev så trevligt som en julmarknad brukar vara. Och - naturligtvis kom jag hem med en ny honungsburk..... Det fanns flera att välja mellan, t ex honung smaksatt med viol. Men jag valde en fin liten flaska med flytande honung.


Här kommer en liten road-movie över den sista biten fram till själva julmarknaden - plus min honungsflaska.....

        

        

  

Av Birgitta - 9 december 2010 09:25

Denna attans, sketans, baskade uretrit!!!!  


Ja - ni hör vilket humör jag är på idag. Natten har varit hyfsat lugn, tre toabesök (OK),  men nu sitter smärtan rakt in i underlivet igen. En fyr/femma är det minst. Ibland undrar jag om det verkligen är uretriten som spökar - eller om det är något annat spöke som rumsterar om i min kropp.

Det som jag vant mig när det gäller uretrit-smärtor är att dom ofta sitter längre ner, mot urinröret, och att det, när det är som värst, inte går att röra sig, inte går att gå. Utom möjligen med små, små myrsteg.

Den här smärtan har inte den effekten. Jag är fullt rörlig. Det bara gör så attans ont hela tiden. Så less är jag...... 

Kan man få myom i underlivet om man inte har livmodern kvar??  


Idag är det dags för julmarknad. Jag vet att det är samma saker varje år - men det hör liksom till att vandra utmed alla dom där stånden och insupa lite julstämning, dricka en mugg glögg, fylla på julprylförrådet med någon liten tomte eller ljusstake eller ren eller något. Kanske en honungsburk. Jag har lite pippi på att köpa honung med dom mest konstiga blandningar. Inte för att jag behöver fler. I skåpet står minst 8 oöppnade honungsburkar med bl a blåbär, saffran, galapeno, förkylnings,  osv. Men - hittar jag någon ny spännande blandning kommer jag ha svårt låta bli att ta med en burk hem.

Jag gör det bekvämt för mig vad gäller julmarknad. Åker till Steninge Slott - där är julmarknaden inomhus i en stor gammal lada - så man slipper frysa.

Passar mig bra.

Här är det aktuella honungsburksförrådet. I påsen till höger är det fem små burkar - alla med olika smaktillsatser. Förkylningshonungen är faktiskt riktigt bra att ha i en kopp te när man känner sig snuvig - kan rekommenderas (det är den svarta burken till vänster - minns inte var jag köpte den....).  Vet inte varför jag har pippi på honung - kanske för att min farfar var biodlare, utanför Umeå, för längesedan.....

  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards