Alla inlägg den 20 december 2010

Av Birgitta - 20 december 2010 22:01

Jag fick min Dermovat-dos i morse. Nu har jag inga fler behandlingar inbokade så jag hoppas att jag ska klara mig utan alltför stora besvär i alla fall över Trettonhelgen.

Jag frågade min läkare om orsaken till varför hon skrivit ut Kalcipos-D forte till mig - med anledning av den artikel om D-vitamin som jag läste i veckan. Nu visade det sig att orsaken inte alls hade med D-vitaminet att göra. Hennes grund låg i att om jag äter cortison ofta - dvs tar dom små 'shoten' - så kan cortisonet urholka benstommen. Så det var egentligen kalciumet som var den viktiga ingrediensen. Däremot visste hon om att man mer och mer talar om vikten av D-vitamin - men det blev liksom ett extra plus.


En annan intressant sak som jag fått veta genom mail från Skåne är att det i Skåne finns en läkare som håller på med en studie kring upprepade urinvägsinfektioner. Han testar en metod som i princip går ut på att tillföra en 'snäll' bakterie som hindrar dom 'dumma' att få fäste. Den här metoden är framförallt tänkt att användas på kvinnor som får upprepade urinvägsinfektioner och tvingas äta antibiotika om och om igen.

Den kvinna som gett mig denna information är själv med i studien.


Enligt henne finns det plats för fler att delta i studien - så om ni har dessa problem och befinner er i Skåne, eller kan resa dit, eller känner någon som ni tror skulle vara intresserad - skicka mig ett mail så kan jag ge er mer information.


Tyvärr skulle detta inte hjälpa mig - jag har inga bakterier. Himla tur det - det räcker så väl med det andra eländet som jag dras med.........

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards