Alla inlägg den 29 december 2010

Av Birgitta - 29 december 2010 12:28

Idag har jag ägnat mig åt självplågeri!!


Natten var jobbig och smärtan satt på den gamla vanliga platsen när jag vaknade. Men - jag traskade ändå iväg till mitt gym. Kan inte gå dit i morgon och sedan har dom stängt i tre dagar - och det har börjat bli ett beroende. Känns så bra när man kommer hem och 'hoppar' in i duschen efter att dels gått en hyfsad promenad, dels jobbat ordentligt i gymmet. 

Så - inte ska lite (hmmmm) smärta få hindra mig från den njutningen.


Det var bara att stoppa in hörlurarna i öronen, sätta på radion, bita ihop och vandra iväg i snömodden. Att lyssna på radio - eller musik eller en bok - samtidigt som man promenerar och har ont gör att man i alla fall får något annat att tänka på än smärtan .... Det blir lättare att gå.

Övningarna på gymmet gick också bra. När man jobbar med redskapen sitter man ju - och då gör det mindre ont. Hopp- och skutt-övningarna blev ganska dämpade idag....

Jag är glad att jag klarade det. Kroppen känns så skönt avslappnad efteråt.


Ett av de tips jag fått är ju att smörja urinrörets öppning med antingen Xylocain eller Ovesterin.  Jag har  dragit mig lite för att testa det tipset - men som det känns idag så är jag snart redo för det.

Men - jag ska ge det en chans att gå över av sig självt först. Ska dricka en massa vatten - kanske kan det hjälpa.





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards