Alla inlägg den 8 december 2010

Av Birgitta - 8 december 2010 20:05

Hittills har december månad - även om vi bara kommit till den åttonde - börjat sämre än vad november gjorde. Inte en enda dag där jag kunnat sätta en nolla i samtliga kolumner.

Varenda dag har haft sin beskärda del av smärta och/eller trängningar. Det enda som jag sluppit ifrån är kramper - och det är ju trevligt. Kramperna är värst, så att slippa dom är en lättnad. Men det är så märkligt. Smärtan kommer och går, trängningarna kommer och går. Och inte begriper jag vad det är som triggar igång eller avslutar något av det. Det varierar upp och ner under en och samma dag.

Jag struntar i värktabletter - dom hjälper ändå inte. Försöker - vad gäller smärtan - att tillämpa lite mental träning. Dvs slappna av och tänka på  (och/eller göra) något roligt. Smärtan försvinner inte - men jag har lite roligare....  Det fungerar något så när så länge smärtnivån ligger under fem/sex på min 10-gradiga skala. Blir smärtan värre då är det stillasittande på värmedyna som gäller - men där är det som tur är ganska längesedan jag var.


Trängningarna har jag lärt mig att dom sitter i ett par tre timmar - sedan lugnar det ner sig igen.  Ska jag iväg på något speciellt så petar jag i mig en Detrusitol.


M kommenterade idag att det var länge sedan jag klagade på smärta, och undrade om det berodde på att jag mådde bra. Men nej då - jag bara försöker att inte belasta min omgivning med mer gnäll än nödvändigt.   Stön! Det där lät kaxigt!! Det var inte meningen. Jag känner mig definitivt inte kaxig.....


Kanske gör jag dessutom helt fel som håller smärtan inom mig (utom här på bloggen....) ?  Fast det blir så trist att prata om det varenda dag.


Nu till något roligare: idag var det ett häftigt ljusfenomen i Stockholm. Halo kallas det. Jag såg delar av det från vårt sovrumsfönster i morse strax efter soluppgången. Inne i själva Sthlm såg det tydligen helt fantastiskt ut på morgonen - ett hel sfär runt solen. På eftermiddagen besökte M och jag Valdemarsudde för att beundra Anders Zorns verk och på vägen dit kunde man se delar av fenomenet över vattnet mot söder, i form av en extra sol till vänster om den riktiga solen.

Här kommer två bilder, först en som jag hämtat från P4 Radio Stockholm och som visar sfären runt solen, sedan en som jag tog själv på vandringen mot Valdemarsudde:

  

  



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards