Alla inlägg den 14 december 2010

Av Birgitta - 14 december 2010 12:32

När jag vaknade i morse hade jag följande ringande i huvudet:


Midvinternattens köld är hård

Stjärnorna gnistra och glimma

Alla sova i enslig gård

Djupt under midnattstimma

Månen vandrar sin tysta ban

Snön ligger vit på fur och gran

Snön ligger vit på taken

Endast tomten är vaken.

 

Viktor Rydbergs 'Tomten' m a o. Jag kan bara första strofen - jag vet att det finns folk som kan rabbla alla verserna utantill - och dom är många, verserna alltså. Vi närmar oss midvinter - frågan är hur hård kölden kommer att bli i år. Det lutar ju åt en lika lång, kall och snörik vinter som förra året.

Jag kanske upprepar mig - men mina känslor inför en lång och kall vinter är verkligen kluvna.  Men Viktor Rydberg får det att låta nästan trollskt.

(undrar vad jag drömt i natt eftersom jag vaknar med detta i huvudet...??)


Mitt uretrit-liv är rätt OK för tillfället. Lite småirritation ligger och irriterar (!!) men inte värre än att jag är fullt rörlig. Ingen smärta. Inga trängningar att tala om.

Mår på det hela riktigt bra. Lite träningsvärk i axlarna. Mina gym-övningar har väckt till liv muskler som jag knappt visste att jag hade - men det är väl bara bra. Mitt mål är att få styrka så att jag kan slå golfbollarna en massa meter längre nästa år. (och rakare förhoppningsvis.....). M påstår att jag också måste ändra hur jag håller klubban , hur jag svingar, hur jag slår igenom, osv.... hmmmm....  Men lite nytta kan väl muskler göra??   Fast han har väl en point. Om jag slår längre men fortfarande snett - så far bollen bara ännu längre ut i skogen....  Får nog träna på tekniken också.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards