Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Torsdag - 29 december 2011

Av Birgitta - 29 december 2011 22:42

Uretrit - vad är det?

Det är visserligen bara knappt en vecka sedan jag hade ett skov senast, som var så pass illa att jag stoppade i mig två doser Betapred. Men det är märkligt hur fort man kan glömma eller förtränga, när sedan kroppen mår bra igen.

Och det är väl tur det, kanske min räddning, att det fungerar på det viset.

När det onda är borta, då är det verkligen borta. Då tänker jag inte på att det troligen ligger en dum liten inflammation och sover runt kring mitt urinrör. Då tänker jag överhuvudtaget inte på mitt urinrör. Jag kan visserligen få små flashbacks ibland.  När jag helt plötsligt inser att jag inte haft ont på flera dagar. När jag kan gå i full fart. När jag inte varit på toa på i alla fall 2½ timme. osv. Och dessa flashbacks slutar alltid med ett litet glädjeskutt.

När jag sitter och skriver detta får jag helt plötsligt barnvisan 'Björnen sover' i huvudet. Och lite så är det ju faktiskt:

'uretriten sover, uretriten sover, i sitt lugna bo.... osv.  Och är jag bara varlig så är den inte 'farlig', dvs om jag håller mig varm i kylan, inte äter sånt jag ska låta bli, tar min medicin, så kanske den håller sig lugn...  Fast alldeles helt kan man ju inte lite på den - eller hur?


Larvig metafor - men jag tror ni förstår vad jag menar.

Ibland får jag sådana här knäppa infall, som t ex en natt när jag var riktigt dålig och låg och sjung-tänkte: ont, det gör ont, det gör ont, det gör ont en stund på natten men även på dan.... jag har klarat mig rätt länge, jag börjar bli van.......och alla omkring.... dom märker ingenting.... det gör ont.....

Man har som sagt inte roligare än man gör sig och när det gör riktigt ont måste man få vara lite tokig. Det gör det lättare att stå ut.


Men - idag mår jag bra!!! Och det är så skönt!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards