Alla inlägg den 23 december 2011

Av Birgitta - 23 december 2011 09:18

Stickeriövningarna i M´s rygg igår gick bra. Förhoppningsvis vet dom nu vad dom ska göra vid operationen den sista januari. Tycker lite synd om honom som får vänta så länge på sin operation, en operation som förhoppningsvis ska ta bort den smärta som han har nu.


Mitt eget gissel - uretriten - fortsätter att hålla sig riktigt lugn. Men att jag inte är helt OK fick jag ett bevis för igår. Läste i en tidning för inte så länge sedan att man INTE ska gå på toaletten i förebyggande syfte. Det lär inte vara bra. Och det brukar jag ju göra jämt.... 

Tänkte jag skulle testa att inte göra det - för en gångs skull.

När vi skulle lämna Strängnäs för att köra tillbaka till Sundbyberg kände jag efter om det behövdes ett toabesök innan vi satte oss i bilen. Men det var bara ca 45 minuter sedan jag varit där så jag bestämde mig för att en timme till ska jag klara mig. Det beslutet höll på att sluta med förskräckelse.

Jag körde.

Och det gick bra.

Ungefär vid Skärholmen började jag känna av urinblåsan, men tänkte att fram till ICA Maxi i Solna ska jag nog klara mig - och där finns toaletter.

Men min urinblåsa är ju inte normal - och det vet jag ju. Jag skulle åkt in på första bästa bensinmack redan där i Skärholmen...kan jag inse så här i efterhand.

Där och då var jag övertygad om att det skulle gå bra.

Och körde vidare. Mycket bilar var det. Mitt i rusningen hamnade vi. Köer. Det stod helt stilla ett tag i höjd med Essingeöarna.

Och där någonstans började jag bli svettig och klart bekymrad.

Men mitt på en trefilig motorväg full med stillastående bilar finns inget annat val än bita ihop. Gissa vad jag bet. Och knep!!!

Lyckades ta mig till första bästa bemannade bensinmack i Solna och halta in på toaletten. Då var det så illa med mig att hela urinröret krampade efter att ha tvingats knipa så hårt. Och då kommer ingenting på ett tag.... Så det blev en riktig pärs där på toaletten. Efter ett sådant äventyr sitter krampkänningarna i ett tag så resten av kvällen blev lite småjobbig.

Men - nu är jag bra igen!!!!

Ska fixa det sista inför julhelgen och i eftermiddag ska M och jag, tillsammans med goda vänner gå på teatern och se Dickens 'A Christmas Carol'. Har blivit lite av en jultradition.


Jag önskar verkligen att ni alla som hittar hit och delar mitt uretrit-helvete får en skön & smärtfri julhelg!!

 





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards