Alla inlägg den 6 december 2011

Av Birgitta - 6 december 2011 08:21

Några funderingar kring det här med tinnitus, stress & uretrit:


Jag tror att stress är en av orsakerna till att man drabbas av uretrit.

Precis som stress kan utlösa andra sjukdomar. Vad man drabbas av tror mitt lekmanna-jag beror på vilket som är ens svaga punkt. I mitt fall urinröret.... Och jag övertygad om att stress var en av de utlösande faktorerna - även om jag inte förstod det förrän efter flera år.
Vad gäller tinnitus har jag faktiskt aldrig tänkt i de banorna. Jag har visserligen undrat över varför jag drabbats av det eftersom jag aldrig (eller sällan) befunnit mig i miljöer med hög ljudvolym. Men nu - när denna tinnitus tagit sig till riktigt otrevliga höjder - tror jag att ni kan ha rätt. Även tinnitus kanske (men inte bara) orsakas av spänningar i kroppen, till följd av stress

Och kanske är det så att man till slut hamnar i en ond cirkel, dvs det ena genererar det andra, tills man inte vet vad som är hönan eller ägget.....

Men jag har inte - som Annie skrev i en kommentar - märkt någon koppling mellan utökat tinnitus och uretrit-skov.

Just nu tjuter det inne i huvudet så jag knappt hör knapparna på tangentbordet när jag skriver detta, men min uretrit håller sig borta helt och hållet. Känner absolut ingenting av den.

Så jag får vara glad åt det - och jobba med att uthärda tjutet.
Nina skrev om sin dotter som fått bra hjälp att bli av med sin tinnitus av en sjukgymnast - jag ska denna vecka börja leta efter någon som kanske kan hjälpa mig också. Är trött på detta evinnerliga tjut.....

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards