Alla inlägg den 18 december 2011

Av Birgitta - 18 december 2011 17:23

Det här har varit en riktig 'piss-dag' (ursäkta uttrycket).

Dels har vädret varit - och är fortfarande - grått och blött och slaskigt.

Dels har uretriten (och gör fortfarande) levt upp igen.


Jag har bara ett ord för detta (som tyvärr måste upprepas för att ge kraft åt detta elände): skit, skit, skit.


Så har jag det denna fjärde söndag i advent. Inte ens en massa stearinljus och mysförsök får mig på bra humör. Jag vill verkligen inte hamna i ett skov nu. Jag som mådde så bra!!

Men det är klart - jag brukar ju få mina skov ca var fjortonde dag - så det var väl dags igen. Bli lite nertagen på jorden. Så man inte kan inbilla sig att skiten är borta för gott.


Jag kanske ska försöka skratta åt eländet? Och hoppas att det går över på några dagar och sedan håller sig borta i fjorton dagar igen. På så vis klarar jag ju julen!!  Finns förstås en risk att nyår blir nästa skov-period. Och då ska vi ha gäster...... Ja, ja - ska inte bekymra mig om det redan nu.

Nu ska jag fokusera på att bli av med det här så fort som möjligt.

Brus-Alvedon, värme-dyna, lugn och ro - det är vad som gäller. Plus ett snabb-besök hos ena dottern - med bil.


Av Birgitta - 18 december 2011 09:08

Min underbara fredag följdes av en något mindre underbar lördag - och då avser jag uretrit-dimensionen av livet.


Dvs mitt urinrör gjorde sig påmint igen - hela tiden. Back to normal - med andra ord. Ingen större smärta och inga jobbiga trängningar - men den där konstanta känslan av ett urinrör som irriterar lite.

Men det är OK - det går som sagt att leva med.


Och lördagen i övrigt bjöd på en massa trevliga saker.

Planen var att jag, mina två döttrar och det ena barnbarnet skulle julpyssla, men det blev mer än så. Det blev en försenad firning av min födelsedag.

Döttrarna kom med tårta till fikat, ingredienser till middag som dom lagade åt oss plus biljetter till Lena Ph´s sista föreställning på Cirkus (i går kväll). För oss tre tjejer, M fick inte följa med..... Och efter föreställningen satte vi oss på en liten Bistro/Bar i stan och satt och pratade, länge. Jättekul!!

Jag gillar verkligen trevliga överraskningar!


Natten har varit mindre kul. Vid fyra-tiden var jag uppe (för fjärde toabesöket) och då hällde jag också i mig två brus-Alvedon för att försöka bli av med en konstig smärta som jag inte riktigt förstår varifrån den kom. Det spelade ingen roll hur jag än vred och vände på mig i sängen - smärtan satt där hela tiden. Alvedonen gjorde nytta och jag lyckades somna.

Men nu är det dags för en ny dos......  Isch!! Gillar inte att ha ont i kroppen!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards