Alla inlägg den 11 december 2011

Av Birgitta - 11 december 2011 10:31

Jag har ju gnällt lite över att min tinnitus blivit för kraftig den senaste tiden. 

Då kom det ett mail som bl a innehöll upplysningen att de mediciner jag ätit i många år kan ha öronsusningar som biverkning.

Hade jag ingen aaaaning om.....

Säger visserligen en del om hur noga jag läser biverkningslistorna, dvs inte alls, men kan kanske förklara varför denna tinnitus blir värre och värre med åren - utan att jag går omkring med hög musik i hörlurar hela tiden.

Det här är definitivt något jag ska diskutera med min läkare.

Kommer det återigen att bli ett val mellan pest och kolera, månntro?? Medicinen gör ju att jag mår hyfsat bra i mina urinvägar, bättre än på många år.

Jag får visserligen fortfarande små återfall, men dom blir kortare och kortare. Igår t ex: helt plötsligt, utan någon som helst tydlig orsak eller förvarning, så bara smällde det till och jag gick dubbelvikt. Eller gick förresten - jag stod dubbelvikt och kunde inte ta ett steg.  Hällde snabbt i mig ett halvt glas med två brus-Alvedon och på någon timme var jag OK igen.

Konstigt!!


Och - nu blir det REKLAM!!!


Förra året på hösten pratade vi en del om mamelucker och täckkjolar osv. De senaste vintrarna har jag bott i kjol med tjocka yllemamelucker under. Det har varit det säkraste sättet att hålla mig varm om rumpan, livsviktigt för en uretritare. Jag har också haft ett par lika tjocka långkalsonger, inhandlade på hälsokostbutiken. Någon täckkjol fick jag aldrig tag på.....

Nu i år är det visserligen inte lika kallt än, men tillräckligt kallt för att det är dags med något varmt om rumpan, men jag vill inte ta på mig dom där tjocka, tjocka.

Sprang in på Twilfit i veckan och hittade Calidas mamelucker och långkalsonger - dom kan jag verkligen rekommendera - i alla fall så länge det inte är minus 20 grader.

Dom är tunna och smidiga, består av 70% ylle och 30% silke. Jättesköna!!!  Och dom är tillräckligt tunna för att få plats under jeansen. Dvs jag behöver inte gå i kjol hela tiden....

Och dessutom svettas man inte om man tvingas gå omkring med dom inomhus.


Slut på reklamen!!!



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards