Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Måndag - 8 november 2010

Av Birgitta - 8 november 2010 22:04

Idag har jag svävat fram igen. Helt utan smärta, helt utan trängningar.

Det är nästan så att jag måste nypa mig i skinnet för att vara säker på att jag inte drömmer.

Härligt, härligt!!!

Förstår absolut ingenting - men en dag som denna så spelar det ingen roll.


Jag har testat om jag klarar att äta bacon idag. Jag har ju upptäckt att rökt kött och rått kött gör mig dålig. Och även torkat kött, dvs parma-skinka. Men - om jag lägger bitar av parmaskinka i pastasås - och låter det koka med - då får jag inga problem. Dvs om det rökta eller torkade köttet 'tillagas'. Så idag testade jag bacon. Bacon är ju rökt så jag har undvikit det sedan i våras, men bacon steker man ju alltid - och då blir det ju tillagat.

Så - dagens lunch blev pasta med en fantastisk god sås gjord på hackad fräst gul och röd lök, torkade trattkantareller, massor med basilika & persilja, lite grädde samt salt & peppar. Därtill ett paket bacon, klippt i bitar och knaperstekt.  Dessutom fräste jag några finhackade vitlöksklyftor och smälte ner en massa färsk spenat i. Jag är barnsligt förtjust i spenat. Och vitlök.

Mums!!!

Jag åt - och nu ska det bli spännande se om jag blir dålig i natt eller i morgon. Jag gjorde detta högst medvetet denna totalt smärtfria dag.

Än så länge känner jag ingenting.

Hoppas min teori håller.


 
 
Emma

Emma

8 november 2010 22:21

Hej!
Din blogg kom upp överst på bloggplatsens startsida och i texten stod det smärta. Var tvungen att gå in in att titta lite i din blogg, en "intressant" sådan. Jag vet vad smärta är, även om jag har en annan sjukdom. Härligt att höra att du haft en smärtfri dag idag. Hoppas det händer snart igen.

Ta hand om dig!

/Emma

http://emmus84.bloggagratis.se

Birgitta

8 november 2010 22:26

Tack! Smärta - mer eller mindre kronisk - är jobbigt att leva med. Det tar så oerhört mycket energi bara att hantera den och klara av att fungera normalt. Så när dessa smärtfria dagar kommer - då blir livet så härligt!!
Hoppas även du får uppleva smärtfria dagar!!

Birgitta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards