Alla inlägg den 12 november 2010

Av Birgitta - 12 november 2010 11:21

November är en rätt OK månad hittills. Jag hade en dipp förra helgen som inte var så kul - men annars ser statistiken riktigt bra ut. T ex: inte ett enda kramp-anfall. Bara det!! Och noll i smärt- & trängningskolumnen flera dagar.

Det enda som fortsätter strula är dom nattliga toabesöken - i natt var jag uppe fyra gånger och det är minst två gånger för mycket.


Men - jag är ändå så ofantligt glad. Jag har börjat gå på gym. En granne tog med mig till något som heter 'Curves' och är en träningsform för enbart kvinnor. Dvs inga testosteron-stinna herrar som sliter i vikter.

Det hela går ut på att varva träningsredskap med rörelse. I salen finns en ring med 16 stationer. Varannan station är ett redskap och varannan är en liten matta, där man utför olika skutt & hopp. Redskapen fungerar hydrauliskt, dvs man behöver inte plocka på och av en massa vikter - utan redskapet anpassar sig till hur hårt du jobbar. Ju mer du tar i ju kraftigare motstånd. Fiffigt!

När man kommer dit börjar man sitt pass på en ledig matta och sedan vandrar man runt i denna cirkel och byter station var trettionde sekund. Normalt går man tre varv - och då är man rejält svettig.


Efter dessa tre varv stretchar man igenom alla muskler som man jobbat med - dom har en ställning med tolv olika stretchövningar.

Totalt tar det hela ca 30 minuter - alldeles lagom.


Och - det som gör mig så glad är dels att det är ett kul sätt att träna - men framförallt - jag kunde hoppa på alla hoppstationer UTAN att ha ont i underlivet. I alla fall dom två gånger jag hunnit gå dit - hittills. Jubel och fröjd!!


Jag kommer nog att försöka ta mig dit även sådana dagar när eldklotet brinner - men då blir det inga hopp & skutt inte.


Det är många år sedan jag höll på med något i denna stil - så jag är riktigt peppad nu.



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards