Alla inlägg den 14 november 2010

Av Birgitta - 14 november 2010 08:13

Har jag tur så är detta skov över för denna gång. Det satt i i princip ett dygn - vilket är ganska kort tid  - men det var desto intensivare.


Puh - vilken lördag jag hade!


Dunderträngningarna - som jag tror framkallades av Betapred-shoten - lugnade ner sig framåt två-tiden - men då kom smärtorna tillbaka med full kraft!!!

Jag var uppe och snuddade vid tian på min tiogradiga smärtskala.


Stoppade i mig Tradolan och Alvedon - men det hade ingen som helst effekt. Jag måste helt enkelt få en starkare värktablett av min läkare. Man ska inte behöva ha så fruktansvärt ont som jag hade igår.

Tur att jag inte hade planerat att besöka mitt nyfunna gym - jag hade inte kunnat göra någonting. Möjligen jobba lite med armarna. Men  när smärtan river som igår - även om den är placerad i underlivet - så påverkar det hela kroppen. Det fyller hela varelsen på något sätt.


Det blev tidigt sänggående - och värmedyna hela natten. Jag vet inte om värmedynan gör någon nytta mot själva inflammationsutbrottet - men det känns bättre. När den är som varmast så tar den nästan över smärtan.

Massa toaspring har det varit hela natten - minst sex gånger har jag varit uppe.


Men - till min stora glädje vaknar jag smärtfri!!!  Nästan i alla fall.....  Lite småmol - men inte i närheten av gårdagens nivåer. Så skönt. Jag rör mig försiktigt, försiktigt. Är så rädd för att jag ska locka fram eländet igen. Vågar inte lita på att det kanske, kanske är över. Så här korta brukar inte skoven vara.


Jag har min första Dermovat-behandling inbokad måndag om en vecka, men jag ska ringa i morgon och höra om det finns någon återbudstid tidigare. Jag måste också ta reda på varför jag får dessa hemska trängningar av Betapred - och hur många doser per dag jag kan ta. Plus som sagt - starkare värktablett. Morfin kanske? Fast det får dom väl inte skriva ut hur som helst......


Men det vore toppen om jag kunde fungera normalt idag - igår em & kväll kunde jag knappt gå - för idag kommer mina två döttrar med sina familjer hit på middag.

Det ska bjudas på ugnsbakad torsk med ugnsrostade rotsaker och senaps creme fraiche, samt en citronmarängpaj till efterrätt.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards