Alla inlägg den 17 november 2010

Av Birgitta - 17 november 2010 21:38

Idag har jag ägnat lite tid åt att gå igenom min uretritstatistik - och det är fantastiskt att se hur mycket bättre jag är nu än i januari. November ser så här långt helt underbar ut.

Även om det bara är några dagar sedan jag satt här och toppade min smärtkurva så är helheten riktigt bra.

Jag tror att Membrasinet spelar roll.

Har besökt mitt gym idag igen och fixade alla tre varven i full fart.

Om någon för ett halvår sedan hade sagt att jag skulle stå på en hopp-platta och hoppa för fullt så hade jag bara skakat på huvudet. ''No way att jag hoppar''!!

Jag har inte hoppat på femton år. Eller sprungit.

Jag har suttit framför TV'n och tittat och undrat hur det känns att kunna skutta omkring. Och jag har gått promenader när kroppen tillåtit.  Och lite stillsam line dance emellanåt.

Men hoppa och skutta - hade nästan glömt hur man gör.

Nu vet jag det igen. Det är riktigt kul!!!


Som sagt - jag tror att mitt dagliga intag av Membrasin är en bidragande orsak till att jag mår så bra. Men kan det vara det hela?? Det är längesedan jag fått en cortisondos i urinröret (11 okt) - däremot har jag ju ätit några cortison-doser den senaste tiden. Jag undrar hur dom fungerar?  Ger dom bara effekt just precis när jag har tagit dosen - eller kan även den cortisonen bidra till ett mer långsiktigt läkande?

Jag har faktiskt ingen aning.

Måste prata med min läkare om det här när jag träffar henne på måndag. Jag har ju bokat in fyra Dermovat-behandlingar, men som det känns just  nu behöver jag ingen alls.

Å andra sidan har jag befunnit mig i exakt den situationen tidigare - och avbokat behandlingar som känts onödiga, bara för att sedan bli urdålig två dagar senare.

Jag har några dagar på mig att fundera över hur jag ska göra på måndag.

Gå dit tänker jag definitivt göra. Hur det blir med behandlingen - det får bli en senare fråga.......


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards