Alla inlägg den 24 november 2010

Av Birgitta - 24 november 2010 21:24

Det händer roliga saker mitt i novemberstormen!


Sedan drygt två år är jag med i Gamla Stans Konstförening. Jag bor visserligen inte i Gamla Stan, men en av mina gamla kolleger är ordförande i den föreningen så hon 'lurade' med mig för några år sedan.

Nu ikväll har det varit det årliga konstlotteriet - och jag vann!

Totalt var det 22 vinster och jag fick välja som nummer 9.

Vinsterna var en blandning av tavlor (litografier & akvareller), keramik, glas plus en del annat.

Detta är vad jag kom hem med. Tänk så fint det kommer att bli med att fång röda tulpaner!!

  

Av Birgitta - 24 november 2010 12:35

Idag är en bra dag.

Klev ur sängen vid 7-tiden, bryggde kaffe, läste tidningen, klädde på mig, gick till gymmet (tar ca 15 minuter), gymmade (eller vad det heter) och stretchade (totalt drygt 30 minuter) och satte mig sedan med en mugg vatten och en tidning för att lugna ner mig innan jag påbörjar promenaden hem igen.

Där och då inser jag helt plötsligt - när klockan är drygt 10 - att jag inte varit på toa sedan klockan 7.

Har inte ens tänkt på en toalett.

Har inte känt något som helst behov av att gå på en toalett. Fast jag druckit både kaffe och vatten.


Kors i taket!!!!


Det är vad jag kallar en bra dag.


För dom som inte upplevt uretritens konstanta smärta och trängningar så framstår jag väl som mer eller mindre knäpp.

Men har man varit - eller befinner sig i - uretrit-helvetet, då förstår man precis vad jag menar!!!


En riktigt bra dag - mitt i värsta vinter-stormen!!



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards