Alla inlägg den 23 november 2010

Av Birgitta - 23 november 2010 11:52

Nu viner verkligen vinterstormen utanför fönstret. 

Tur jag hann iväg - och hem igen - till gymet i morse innan det värsta satte igång.

Det gick ganska bra på gymet. Jag avstod från dom värsta hoppen för det sitter en lite elak molvärk och stör mig. Däremot har jag inga som helst känningar av några trängningar idag.

Det är underligt vilka olika smärtor som invaderar kroppen. Idag gör det ont hela tiden, men jag har inga problem med att röra mig, eller gå i rask takt.

Andra dagar kan smärtnivån vara densamma - men smärttypen gör att jag överhuvudtaget inte kan ta ett steg. T ex i lördags var det en aådan dag.


Väl hemkommen från gymet och nyduschad och fräsch ställde jag mig och fixade dagens lunch: grönsakssoppa och ostmacka. Det är så enkelt att fräsa lite hackad lök, hälla på lite buljong, slänga i några sockerärtor och små buketter av brocolli. Koka några minuter, salta & peppra. Voilá!! Varm soppa att njuta en kall dag.


Under de sista 15 åren av mitt yrkesverksamma liv flög jag ganska mycket, bl a mellan Sthlm & Lund - i princip varje vecka. Idag är jag riktigt glad att den tiden är över. Inget kul att flyga i detta väder!!

Det blir till att kura inomhus med en stickning - eller en god bok.

Egentligen har jag det ganska bra. Ska försöka klaga lite mindre......


Min spartanska - men goda - lunch:  

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards