Alla inlägg den 13 november 2010

Av Birgitta - 13 november 2010 11:10

Kort rapport:


Förra gången jag tog en dos Betapred var för två veckor sedan när vi skulle ha middagsgäster - och om någon läste min blogg då så beskrev jag hur smärtan klingat av men istället kom dunderträngningarna farande.


Det är exakt likadant idag. Enda skillnaden är att nu håller jag på att städa så det är inte lika pinsamt att springa på toa en gång i halvtimmen....


Slutsats: En dos Betapred tar bort min smärta - men sätter fart på urinproduktionen - eller påverkar trängningsreflexerna (hur nu dom fungerar??).


Att fundera över: ska jag stoppa i mig en Detrusitol samtidigt som jag tar Betapred i fortsättningen? Deturistol är ju till för att lugna ner en överaktiv blåsa.  Bäst konferera med läkare först.


Men  just nu är min blåsa så överaktiv som det någonsin går.....

Undrar hur länge det kommer att hålla i sig. Förra gången satt det i hela kvällen, dvs ganska många timmar.


Det intressanta är att när jag får cortison dirkt in i urinröret - då kommer inte dessa trängningar.

Så jag ska nog hålla fast vid min plan - en ordentlig behandlingsomgång med Dermovat. Den startar den 22 november.

Av Birgitta - 13 november 2010 06:38

Skit, skit, skit!!


Jag var ju så glad igår, har mått så bra i flera dagar och var totalt uretrit-symptomfri när jag kröp i säng i går kväll. Och så vaknar jag 06:16 av att den alldeles för välbekanta smärtan brinner i underlivet igen.

Blir aldrig klok på vad som händer i kroppen på nätterna......


Smärtorna är på en sådan nivå att det är tji att somna om - så nu sitter jag här igen - i min röda morgonrock, med mitt stora vattenglas....


Som så många gånger förr.....


Plus - jag sitter på min värmedyna. tänkte ge den en chans att lindra det värsta.


Tog mig också en funderare på om det skulle bli en Tradolan+Alvedon eller en Betapred-shot, dvs cortison.

Tog fram Betapred-burken och där stod följande:

8 tabletter löses i lite vatten - vid akut smärta

Och det här är vad jag kallar akut smärta - så det fick bli en cortison-dos.

 

Nu är det bara att vänta och hoppas att smärtan klingar av - eller i alla fall dämpar sig.

Morgontidningen har kommit - så jag tar itu med den nu....

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards