Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Tisdag - 22 november 2011

Av Birgitta - 22 november 2011 09:10

Betapred-shoten i går morse hade inte alls den 'mota Olle i grind' effekt som jag hoppades på.

Gårdagen blev en riktigt jobbig dag. Hällde i mig några omgångar brus-Alvedon också - men inte hjälpte det....

Skyfallet som dom varnat för kom inte förrän framåt kvällen så vi hade en stund tankar på att dra ut på en liten utflykt norrut, men min kropp sa ett bestämt NEJ till alla former av rörelser. Inte ens sitta i bilen ville den.


Jag tillbringade i stort sett hela dagen sittandes eller liggandes på soffan. Slumrade bort från smärtan en stund och satt sedan i flera timmar och tittade på gamla program på SVT Play.


Och natten blev inte bättre den. Mycket uppespring och lite sova överhuvudtaget.

Kort sammanfattning: skit, skit, skit!!!!


Just nu känns det hyfsat. Bättre än i går morse, så kanske blir det inte värre den här gången. Men jag vågar inte riktigt känna efter och jag vågar inte göra några häftiga rörelser.

 
 
Ingen bild

Tjej med uretrit

22 november 2011 11:36

Jag förstår din smärta, har själv lidit av uretrit i över ett år och blivit konstaterad att det är kroniskt. Det jag kan rekommendera som verkligen hjälpt mig är:
* Tranbärskapslar (finns på apoteket)- Ta en kapsel innan du lägger dig så underlättar det toabesöken på morgonen.
* En pressad citron, eller c-vitamin brustablett under dagen (gör urinet mindre koncentrerad och det svider inte lika mycket när du ska kissa.
* Varma fötter.- Detta är nog det viktigaste, eftersom, konstigt nog, så har ditt urinrör och blåsa en koppling med dina fötter.

Jag hoppas att det löser sig för dig.
Lägg gärna upp lite tips om hur jag kan lindra mina smärtor

Birgitta

23 november 2011 08:38

Hej & tack för dina tips.

Om du kikar in på www.uretrit.se så finns där en del tips, både mina egna och sådana som jag fått från andra.
På forumet finns också en hel del matnyttigt, och där kan du själv lägga upp dina tips - så att fler kan läsa om dom...

Birgitta

 
Ingen bild

kia

30 november 2011 11:28

Om jag inte minns fel så har jag för mig att du nämnde något i våras som din läkare ev ville testa på dig? Var det nitroglycerin...? Nej tror det var något annat, typ en studie där flera skulle ingå?
Mvh Kia

Birgitta

1 december 2011 06:46

Hej Kia!

Nitroglycerin har hon nämnt - men det var inte förrän nu i höstas. Hon har också antytt att hon skulle vilja göra en biopsi i mitt urinrör för att se hur vävnaden ser ut. Däremot minns jag inget om någon studie...
Å andra sidan är mitt minne katastrofalt dåligt så det är inte omöjligt att jag glömt bort det hela själv....
Det jag vet hon pratade om i våras var att dom skulle ta fram några officiella dokument om uretrit - att sända ut till alla Vårdcentraler, vilket jag tror vore toppen. Tyvärr tror jag inte tiden har räckt till för att få dom dokumenten skrivna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards