Alla inlägg den 14 november 2011

Av Birgitta - 14 november 2011 17:38

Jag har befunnit mig i ofrivillig nätlöshet – eller vad man kallar det – i flera dagar nu.  Lite frustrerande har det varit. Är ju van vid att det första jag gör varje morgon – efter att ha satt igång kaffebryggaren – är att starta upp datorn och börja formulera lite tankar. Ibland kortare ibland längre.


Så länge vi var kvar på hotellet hade jag visserligen tillgång till ett nät, om än inte på vårt rum, men här i Lissabon är det total nättorka. Nu har jag fått låna nätet på ett kontor..... Vi var lovade att det skulle finnas wireless i den lilla lägenhet vi hyrt utanför Lissabon – men icke, sa Nicke. Här fanns inget nät när vi kom hit. Och inga täcken i sängarna heller… Eller osthyvel – fast det är det visst bara vi svenskar som använder – och jag har köpt en i supermarcadon.

Täcken lyckades dom fixa innan vi skulle krypa i säng första kvällen, nätet kommer inte till lägenheten förrän på onsdag. Så skönt det ska bli att kunna vara normalt uppkopplad igen.

Har inte så mycket att berätta om Lissabon ännu mer än att här kan det verkligen åska. Och regna.

Första natten här var en sådan natt där jag var uppe på toa en gång i timmen – puh!! – och framåt morgontimmarna hörde jag hur det mullrade i fjärran. Sedan lugnade det ner sig och vi kunde sitta på den inbyggda altanen och äta vår frukost. Mulet, men ca 20 grader varmt. Skönt.

Sedan drog vi iväg på en liten rundresa med bilen för att utforska närområdet kring Lissabon, dvs främst försöka hitta några golfbanor…. Efter bara en kvart kom regnet. Och det var inte något litet mjukt svenskt sommarregn precis. Det fullständigt vräkte ner. Och slutade aldrig. Framåt eftermiddagen tog det hela ett kliv uppåt i intensitet – då adderades åska till regnet.

Sedan åskade det – häftigt – och regnade skyfall – så länge vi var vakna igår. Det tog helt enkelt aldrig slut. Att det kan finnas så mycket åska på en gång. När vi på kvällen stod i mörkret på den inbyggda altanen var det som att stå innanför ett vattenfall, med blixtrar som ljungade utanför. Jag hade köpt hem – och tänt – några stearinljus för att göra det lite mysigt i den helt OK, men lite kala, lägenheten. Och det var tur för vid nio-tiden försvann strömmen och det blev beckmörkt i hela kvarteret.


Nu på morgonen har det slutat regna men molnen hänger fortfarande tunga, och den sköna värmen från igår försvann med fronten. Idag är det kyligare.

Men det gör inget. Vi har varma kläder med oss…

Min uretrit har lagt sig till ro igen och i natt har jag bara varit upp två gånger. Så underbart. Hela förra veckan var fruktansvärt jobbig, framförallt på nätterna. Jag hade inte så ont, men det trängde hela, hela tiden. I lördags morse fick jag en släng av smärta och då tog jag helt enkelt en dos Betapred för att försöka mota bort det hela. I vanliga fall brukar jag inte ta till det förrän jag haft ont så länge så jag inte står ut mer, men nu tänkte jag mota Olle i grind. Och det verkar ha fungerat. Natten till igår var lite jobbig, men gårdagen var bra och denna natt har varit jättebra.


Satt och skrev detta 'offline' i morse. Nu är det eftermiddag och strålande sol.

Och uretriten fortsätter att sova......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards