Alla inlägg den 30 november 2011

Av Birgitta - 30 november 2011 08:20

Det räckte inte med en dos Betapred i går. Jag måste hälla i mig en till nu på morgonen. Jag ligger farligt nära ett krampstadium just nu.

Om jag sitter alldeles stilla så gör det bara ont, men så fort jag rör mig så skär det till. Och jag vill verkligen inte bara sitta still. Blir galen om jag inte får fara omkring med full fart. Eller - galen kanske var att ta i, men jag mår helt klart bäst när jag kan vara i rörelse. Utan att urinröret krampar!!!


Att det ska vara så svårt - eller snarare ointressant - att hitta något ämne som kan få stopp på denna kroniska inflammation?  Ta bort den helt och hållet, så man slipper dessa återkommande anfall av smärta, trängningar, kramper. Anfall som begränsar tillvaron och som tar en förfärlig massa energi bara att stå ut med.......


När jag hade mitt fruktansvärda anfall tidigare i höstas så fick min läkare en idé att skriva ut Nitroglycerin åt mig, för att ta just när kramperna blir för kraftiga. Nitroglycerin tar man ju vid kärlkramp. Det vidgar blodkärlen och löser på så vis upp kärlkrampen (om jag har förstått det hela rätt). Hon hade väl en idé om att det kanske skulle ha samma effekt på ett krampande urinrör.

Tyvärr var just det medel hon skrivit ut indraget från Apoteket - och jag har inte fått något alternativ än. Just nu skulle jag faktiskt vilja testa om hennes tanke håller.

Men - i brist på  Nitroglycerin så tar jag en dos Betapred till.....  

Måste göra vad jag kan för att åtminstone lindra det som bränner och skär i min kropp just nu.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards