Alla inlägg den 27 november 2011

Av Birgitta - 27 november 2011 07:53

Kors i taket!!

Ännu en natt med bara ett enda toabesök på hela natten!

Vad är det som händer?

Jag har kunnat räkna dessa nätter i ental under 15 år - och nu får jag flera stycken inom några veckor.

Inte illa för en sådan som mig.

Flygresan hem gick också bra - fyra timmar med två toabesök, det är helt OK.


Var hemma i lägenheten vid 19-tiden i går kväll och hann inte mer än snabbt gå igenom posthögen innan det var dags att sticka ut igen. Hade fått en efterlängtad paketavi, så jag gav mig av till mitt lilla lokala ICA ( som är vår paketutlämnare & post) bara för att få höra att paketet skickats tillbaka!!! Ohämtade paket skickas tillbaka efter 14 dagar!! Är inte det väldigt kort tid? Visst låg paketen längre förut på den gamla goda tiden när det verkligen var posten som skötte om posten?? Så besviken jag blev....


Nu är det i alla fall adventstid - den tid under vintern som jag gillar bäst. Jag får verkligen frossa i ljus och härlig musik.

Det sista vi gjorde innan vi kröp i säng i natt var att ta fram alla adventsljusstakar och adventsstjärnor - och nu på morgonen har jag tänt allihop. Här är så mycket mörkare än det var nere i Cascais...

Men - just precis nu slår det mig att jag ju har glömt det allra viktigaste!!!!!

Adventsstaken med levande ljus!!!

Jag brukar ju ha en med blockljus - och jag har inte ens köpt hem dessa blockljus. Glömde fullständigt bort det när vi köpte hem ägg & yoghurt osv i går kväll.

Tur att affärerna öppnar tidigt  även på söndagarna.

Klockan 11 sätter jag mig i en bänk i Sunbybergs Kyrka för att sjunga med i alla dom vackra adventspsalmerna och sedan blir det lussebull-bak och pepparkaks-bak hemma hos barnbarnen.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards