Alla inlägg den 2 november 2011

Av Birgitta - 2 november 2011 07:42

Vaknar utan den allra minsta lilla antydan till smärta i kroppen. Härligt!

Har sprungit på toa fem gånger i natt dock. Det är lite för många gånger, men helt klart uthärdligt så länge det inte gör ont samtidigt.

Hela gårdagen var också en bra dag. Var hos min läkare och fick en dos Dermovat och inte ens den behandlingen gjorde ont.

Molsmärtan kom farande på kvällen när jag satt och stickade framför TV´n samtidigt som jag tittade på en halvdålig gammal film (som jag redan sett...) så jag stjälpte i mig ett halvt glas vatten med två brus-Alvedon innan jag kröp i säng. Jag vet av många års erfarenhet att det är omöjligt att somna med smärta i kroppen. Och det är en riktigt skön känsla att uppleva hur smärtan efter en kort stund sjunker undan.

Men antagligen har denna molsmärta inget med själva uretriten att göra. Uretriten sover för tillfället.


Nu har vi alltså hamnat i månaden november. Denna månad som jag öste galla över för någon dag sedan. Den är verkligen inte rolig - i alla f all inte i det här landet.

Jag minns när jag var liten, då hade jag en stor bilderbok av Elsa Beskow som hette Årstiderna - eller något i den

stilen. Varje månad hade ett uppslag med en stor tecknad bild och en text. Bilden för november föreställde två barn som satt på golvet framför en kakelugn som det brann en brasa i och utanför fönstret var det busväder. På väggen hängde en almanacka med datumet '10'.  Jag var mäkta stolt över det - för '10' var ju min dag.

Så om drygt en vecka är det dags.

63 år blir jag denna gång.

Det är inte klokt!!

Hur gick detta till??

Det känns som i förrgår när jag tog studenten. -68 var det. Vi var den sista kullen som tog studenten 'på riktigt'. Dvs med munta och examinatorer, och utan att veta förrän sista dagen om man klarat sig eller inte. Mössan fick man absolut inte ta på sig förrän man visste att allt var OK, så den hade man med sig i en påse när man gick till skolan den sista dagen.

Vilka ämnen man skulle upp i fick man veta en vecka i förväg och sedan gällde de att råplugga den sista veckan. Vissa fick fyra ämnen, men jag hade jättetur och blev bara tilldelad två: matte och historia. Jag minns fortfarande frågorna jag fick vid förhöret. I matte var det ' räta linjens ekvation' och i historia  'Englands kolonisation av Indien och Nordafrika''.

Däremot har jag fullständigt glömt svaren......





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards