Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Fredag - 4 november 2011

Av Birgitta - 4 november 2011 08:02

Idag är det dags - nu bär det av söderut. Jag hoppas, hoppas verkligen att min kropp ska gilla att slippa ifrån höstrusket. M´s rygg blir nog också glad.

Jag har ju mått riktigt bra i snart flera veckor, måtte det hålla i sig...


Har suttit och pysslat lite med oktober månads statistik. Hade ju ett riktigt hemskt uretrit-anfall i början av månaden, det värsta på väldigt länge, men därefter har uretrit-tillvaron varit ganska lugn. I samband med skovet tog jag tre doser Betapred och sammanlagt under oktober har jag fått tre Dermovatbehandlingar.

Dessutom har jag lärt mig att brus-Alvedon är effektivt mot min molsmärta, den där som kommer och går lite hipp som happ.


Det här med trängningar och täta toabeesök är ju nästan ett ämne för sig. Jag går oftare än medel-Svensson på toa, så är det bara. Men i min värld är två timmar mellan toabesöken OK. Prövade återigen att äta Detrusitol för att lugna ner blåsan - men det hade ingen effekt, så jag har slutat med dom.

Jag skriver sällan i min statistik att jag har problem med trängningar - även om kanske 'vanliga människor' skulle tycka att två timmars mellanrum är för tätt. Det jag menar med trängningar är när jag efter en kvart börjar känna av blåsan igen, och efter en kvart ooh efter en kvart..... Dvs mer eller mindre oavbrutet trängande. Det är ganska sällan jag får dom trängningsanfallen nu för tiden. Och skönt är det, för dom perioderna gör mig fullständigt galen.


Däremot fortsätter jag att ta mina fyra kapslar Membrasin om dagen. Jag är övertygad om att dom gör underverk för mina slemhinnor. Plus att jag äter två Arcoxia om dagen, en Xatral, en Behepan och en D-vitamin.

Jag har två necessärer fullpackade med piller inför vår resa.


Och har bokat en gångplats på planet.......


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards