Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Söndag - 7 oktober 2012

Av Birgitta - 7 oktober 2012 08:56

Återigen har vi en strålande höstdagmorgon här i Rättvik.

I år är det verkligen toppenväder för höstmarknaden. Om jag inte minns fel så var det spöregn hela förra årets höstmarknad. Då kan det inte vara kul att vara 'knalle'.

Rättvik fullständigt invaderas av folk under denna helg. Tillfartsvägarna korkar igen och det går knappt att röra sig i sin egen takt - man bara flyter med mängden. Och för egen del räcker det med två-tre timmar  - sedan är jag mätt på marknadsträngseln - och tar mig till golfbanan istället.......

Det börjar närma sig slutet på årets golfsäsong - i alla fall i detta nordliga land - så det gäller att passa på när vädret är bra. I går var det fantastiskt - vädret alltså - och vi spelade en runda med våra goda vänner. Och - jag spelade riktigt bra. Satte en massa lååååånga puttar.

Det är så märkligt - vissa dagar kan man inte ens få i en tre dm lång putt, andra dagar - som igår - går allt i. Hur långa och krokiga som helst. Förklara det den som kan....


Tack alla ni som skrivit att ni är glada att jag är tillbaka i blogg-världen. Det värmer verkligen.

Men ni får stå ut med att allt inte handlar om min uretrit hela tiden - den sover nämligen gott för det mesta - och jag är så ofantligt glad för det.







 
 
Ingen bild

Elisie

10 oktober 2012 21:39

Hej Birgitta,

Kom in på din sida av en slump när jag googlade runt efter information om uvi. Skönt förresten att du mår bättre! Jag läste i ditt senaste inlägg om att du nästan helt slutat med socker och vetemjöl. Vill tipsa dig om en hemsida som heter www.kostdoktom.com där du kan läsa mer om lågkolhydratskost. Du kanske redan hört talas den sidan eller LCHF? Det är lite allmänn hysteri kring de begreppen just nu. Men klart är att en kost baserad på ett lågt intag av kolhydrater (alla kolhydrater är sockerarter) kan hjälpa vid inflammatoriska tillstånd. Bra fetter kan också förbättra vid många inflammationer i mag och tarmkanalen - det är kanske inte helt långsökt att misstänka att det kan underlätta vid inflammationer i urinvägarna/rör. Jag är långt ifrån någon expert men upplever att jag klart mer sällan åker på uvi när jag håller mig borta från socker och egentligen kolhydrater i övrigt (inkluderat bröd, potatis, pasta, havregryn etc) Samt även frukt - mycket fruktos (socker) i frukt. Min kost består till stor del av mycket ovanjordgrönsaker, bra fet fisk, kött och ibland lite bönor. Det går faktiskt att variera betydligt mer än vad det låter...Det blev ett väldigt långt inlägg det här - ville bara tipsa dig och önska dig lycka till!

Elisie

Birgitta

12 oktober 2012 09:15

Tack för din långa - och bra - kommentar.
Jo - jag har hört om LCHF. Googlar recept och har köpt en liten kokbok.
Och visst går det att variera sin kost även om man hoppar över kolhydraterna.
Det är riktigt kul att hitta nya recept att pröva.
Jag är faktiskt mest fascinerad över att jag inte längtar efter Kexchoklad det minsta. Eller annat godis heller för den delen.
Tror också att kroppen mår bra av denna diet - även om jag ändå får uretrit-anfall emellanåt.
Jag verkar inte bli helt fri från den skiten.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards